HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Skivspelardrömmar :)
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

rolandm
Member

483 Posts

Posted - 2009/05/27 :  15:38:37  Show Profile Send rolandm a Private Message  Reply
Denna vill jag ha... :)
http://www.thorens.com/turntables/preview-td-309.html

Be the change you want to see in the world
~ Nelson Mandela (m fl)

Maruder
Member

240 Posts

Posted - 2009/05/27 :  15:56:36  Show Profile Send Maruder a Private Message  Reply
Formad som en wankelrotor, snyggt!
Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2009/05/27 :  17:13:42  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
Den var riktigt läcker!
Som Thorensälskare så hoppas man ju att denna får ett konkurrenskraftigt pris :)
Sen är det ju en bonus om den låter bra oxå;)

"I love the smell of fresh napalm in the morning"
/Lieutenant Colonel Bill Kilgore
Go to Top of Page

rolandm
Member

483 Posts

Posted - 2009/05/27 :  18:09:15  Show Profile Send rolandm a Private Message  Reply
Jag har sett en prisuppgift på 1 000 - 1 300 euro, vilket gör att den hamnar under Thorens 160HD men över Thorens TD 700. Just 160HD har fått pris i England av What Hi-fi för bästa spelare.

Jag tycker spelaren är snygg jag, särskilt i rött (finns i svart också).
Kul med egen och ny tonarm, det har ju inte Thorens skämt bort oss med precis.
Men nu verkar det hända saker. TD240 och 190-2 har fått nya tonarmar också.
TD700 har också en tonarm som verkar vara Thorens (TD 295 har ju en tonarm från Project, och 800-serien, 160:n samt 350:n levereras med Rega RB250 som standard, fast kan levereras med andra också).

Tror nog nya 309:an kommer ersätta 800-serien som nog nu sjunger på sista versen.

~ Nelson Mandela (m fl)
Go to Top of Page

Stefaeri2001
Member

563 Posts

Posted - 2009/05/28 :  14:33:03  Show Profile Send Stefaeri2001 a Private Message  Reply
För en gångs skull är vi väldigt ense, Roland, mina tre Thorens-spelare behöver sällskap! Otroligt läckert...

S
Go to Top of Page

Stefaeri2001
Member

563 Posts

Posted - 2009/05/28 :  14:36:06  Show Profile Send Stefaeri2001 a Private Message  Reply
Fast man undrar ju vad det är för pickup de tänker inkludera, och att tallriken är av glas, vad tror ni om det?

mvh

S
Go to Top of Page

rolandm
Member

483 Posts

Posted - 2009/05/28 :  21:11:37  Show Profile Send rolandm a Private Message  Reply
De har inte sagt något om pick-up än. TD700:an har ju AT95:an som standard.
Glas - ja, why not? Rega har ju kört med det tidigare. Fast Rega har ju en annan grundkonstruktion iofs - alltså stabil MDF-platta med fjädrande fötter. TD309:an har ju fjädrande fötter plus ett upphängt innerchassi. Tycks mig som att de har kombinerat flera olika konstruktionsprinciper. Återstår att kommentera hur det låter, men de har iaf försökt. :)
Tycker hursomhelst att det är kul att de satsar på produktutveckling i denna digitala tid. :)

~ Nelson Mandela (m fl)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.1 sekunder. Snitz Forums 2000