T O P I C R E V I E W |
Jerry_E |
Posted - 2008/10/07 : 15:35:34 Är ägare av en Heybrook TT2:a. Denna är nu i behov av en mindre service. Bor i Kortedala/Göteborg. Någon som vet vart jag kan vända mig? Jerry |
7 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
Jerry_E |
Posted - 2008/10/07 : 23:42:43 Missförstod ditt första inlägg, Pac, men Du har helt rätt. Tror att med lite justeringar kan den komma att låta mycket bra. Skall ta och ringa Ljudtema. Tror de kan tipsa mig om vart jag skall vända mig. Känns lite trist ha den stående och ibland spela något på den när jag vet den kan göra bättre från sig. PS. Armen är inte fy skam den heller! |
Io |
Posted - 2008/10/07 : 20:41:36 Hör med Ljudtema i Göteborg. De importerade Heybrock. |
Bubbel |
Posted - 2008/10/07 : 20:12:31 quote: - Gjutet subchassie - MDF armboard - Option på elektroniskt styrd motor.
Låter som en TD 125 förutom att den hade plywood till tonarmsplatta så var allt ovan standard.
Låter som en bra spelare har dock bara sett den på bild men en dag springer man väl på en sådan.
Anders |
Pac |
Posted - 2008/10/07 : 19:00:50 Heybrook TT2 var en seriös konkurrent till Linn LP12. Den hade en massa saker från början som genom åren blev options på LP12'an. Den hade... - Gjutet subchassie - MDF armboard - Option på elektroniskt styrd motor.
... från början. Det är en seriös spelare som man kan få otroligt mycket ljud ur.
Mer om Heybrook TT2 här: http://www.vinylengine.com/library/heybrook/tt2.shtml
|
Jerry_E |
Posted - 2008/10/07 : 16:32:18 Tja, Pac, har faktiskt tänkt försöka sälja den. Den har en Roksan Tabritz arm och en ganska duktig Puppa, om än en MM. Inte alltid lätt sälja en sådan spelare. Inte många som vet vad det egentligen är. Med bra skivor så spelar den verkligt bra. Har bland annat lyssnat en del på mina Dire Straits skivor och de låter gudomligt. Har även en skiva som heter La Folia, fömodligen välkänd för de flesta. Behöver jag säga att det låter bra? |
Leif Eriksson |
Posted - 2008/10/07 : 16:07:23 Varför inte prova hos Tonläget, den är väl lite åt LP12 hållet? |
Pac |
Posted - 2008/10/07 : 15:41:31 En fin spelare. Har du några options på den?
|