HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Pro-ject ground it

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
kansas Posted - 2008/09/28 : 19:54:05
Nån som har koll på om dessa är bra?

http://www.ljudmakarn.se/view.asp?art_id=1215&menu=1
4   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
RobertH Posted - 2008/10/01 : 00:52:23
det fanns ju tidigare en "ground it" icke deluxe för drygt 1500kr, jag var på väg att köpa en, men han aldrig göra de innan dem försvann.. tror nog det är lika bra, då jag mer tror på en massiv skiva i form av någon sten eller så.
pro-jecten ska ju vara mer någon form av dämpmaterial i så den dämpar vibrationer - fast för egen del tycker jag de flesta vinyler ofta hellre brukar vela ha en grymt stabil plattform (med detta menar jag inte alla), men det är iaf uppfattningen jag fått av min clearaudio-spelare.
kansas Posted - 2008/09/30 : 20:24:33
Men det är ingen som har en sån då? Lite saftigt pris är det ju...
kansas Posted - 2008/09/30 : 20:23:27
Tanken var väl att få spelaren att lira i våg... Då är den ju smidig med tanke på justerbara fötter. Sen att ha spelaren på en sån bra och stabil grund är ju bara fördelar.
Comus Posted - 2008/09/29 : 19:54:09
Hej!

Jag har haft en Project 2 samt en Project 6 Skivspelare, båda dessa presterade bättre av att ha stabil massa under sig.
Kanske är det så att tillverkaren tycker detsamma då de släpper en sådan här produkt.

Löste mitt eget problem genom att köpa en trädgårdsplatta (som jag lackerade i svart) för 25:- på ett byggvaruhus, det blev en klar förbättring med den.

Kan tyvärr inte svara på om Projects "Ground it" är bra eller dålig, dyr var den dock.

Mvh /

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000