T O P I C R E V I E W |
pick-me-up |
Posted - 2008/09/23 : 11:13:24 Finns det någon som har erfarenhet av att använda AM Record Cleaner? Ska man skölja skivan efteråt, eller räcker det bara med att rengöra skivan med denna? |
6 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
pick-me-up |
Posted - 2008/10/05 : 14:51:57 Kan mycket väl vara.
Sorry att det dröjer med värdering av AM Record Cleaner, men grejen är att jag har inte använt den så mycket just ännu. En sak har jag dock märkt. Den dunstar oerhört fort. Man hinner knappt applicera medlet innan den börjar gå upp i rök *s*
Jag har inte hittat några riktigt smutsiga skivor heller ännu. (Försöker undvika sådana.) Rent spontan känsla är att man måsta trycka ganska hårt för att få bort ingrodd smuts. Eller så är det bara jag som inbillar mig. För även om det kan se ut som fläckar på skivan, kanske det bara ser ut smutsigt utan att vara det.
Men under några som helst om ständigheter kan inte det här medlet ersätta en riktig skivtvätt. Det är bara en fattigmans konst att rengöra skitiga skivor så gott det går utan att skada dem.
Jag undrar vilka andra vätskor det finns som man inte behöver skölja bort med destillerat vatten?
|
bluemindboy |
Posted - 2008/10/02 : 13:13:31 Thorens gör ett rengörningsset med någon sorts vätska. Undrar om det inte är något liknande AM:
|
bluemindboy |
Posted - 2008/09/26 : 13:45:18 ska bli intressant att få en recension. Kanske detta kan vara lösningen på skitiga skivor innan man får tummen loss och man köper sig en ordentlig skivtvätt.. |
pick-me-up |
Posted - 2008/09/25 : 19:05:39 Jag har beställt hur som helst ett par flaskor. Berättar sen hur det gick. |
pick-me-up |
Posted - 2008/09/23 : 12:52:08 Aha. Inget vatten alltså. Det kan inte vara så dålig om det har funnits så länge.
Jag måste skaffa nånting för att rengöra alla mer eller mindre smutsiga skivor man köper in på alla ställen. Borde de inte sälja den på Hifiklubben också?
Den här verkar intressant:
http://www.needledoctor.com/Audio-Technica-6012-Record-Brush-Kit
Fast det finns säkert många olika sätt. |
bluemindboy |
Posted - 2008/09/23 : 11:43:56 Har för mig att man torkar av vätskan med en medföljande trasa/duk... |