HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Testa lite vinyl?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
vagabond Posted - 2008/07/21 : 13:55:08
Har en Thorens spelare liggandes men ingen förstärkare att koppla in den på (dvs förstärkare med RIIA steg) och vill inte lägga ut pengar bara för att "prova". Ska jag köpa en NAD pp2 för 800-900kr, som är det billigaste "nya" alternativet eller en beg 70-tals pjäs med phono ingång för 400-500 spänn?
Eller helt enkelt köpa en Clearaudio Statement och ett system därtill
2   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
milesahead Posted - 2008/07/22 : 11:49:03
Jag spelar själv på en Thorens som jag har parat ihop med en Pioneer sx-737:a som är en gammal 70-talare. Jag är mycket nöjd! Fördelen med vintage är ju att det är så fantastiskt snyggt och en underbar känsla! Sann spelglädje! Men det är ju naturligtvis en smaksak. Sen behöver det inte bli så fruktansvärt dyrt. Med lite flyt och skön fingertoppskänsla kan man göra riktigt bra affärer, men för en 600-700 får du garanteraten en bra stärkare.
JonFo Posted - 2008/07/21 : 21:47:54
Jag köpte en project för ungefär samma pengar som NAD'en du nämner och är nöjd med den. Om du kollar lite på begagnat här eller hifimagasinet brukar det ofta komma begagnade nad och project frö ca 500:- Väl värd investering tycker jag.

# Jon

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000