HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Testa lite vinyl?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

vagabond
Member

152 Posts

Posted - 2008/07/21 :  13:55:08  Show Profile Send vagabond a Private Message  Reply
Har en Thorens spelare liggandes men ingen förstärkare att koppla in den på (dvs förstärkare med RIIA steg) och vill inte lägga ut pengar bara för att "prova". Ska jag köpa en NAD pp2 för 800-900kr, som är det billigaste "nya" alternativet eller en beg 70-tals pjäs med phono ingång för 400-500 spänn?
Eller helt enkelt köpa en Clearaudio Statement och ett system därtill

Ingen är perfekt, jag är ingen alltså är jag perfekt.

JonFo
Member

218 Posts

Posted - 2008/07/21 :  21:47:54  Show Profile Send JonFo a Private Message  Reply
Jag köpte en project för ungefär samma pengar som NAD'en du nämner och är nöjd med den. Om du kollar lite på begagnat här eller hifimagasinet brukar det ofta komma begagnade nad och project frö ca 500:- Väl värd investering tycker jag.

# Jon
Go to Top of Page

milesahead
Member

97 Posts

Posted - 2008/07/22 :  11:49:03  Show Profile Send milesahead a Private Message  Reply
Jag spelar själv på en Thorens som jag har parat ihop med en Pioneer sx-737:a som är en gammal 70-talare. Jag är mycket nöjd! Fördelen med vintage är ju att det är så fantastiskt snyggt och en underbar känsla! Sann spelglädje! Men det är ju naturligtvis en smaksak. Sen behöver det inte bli så fruktansvärt dyrt. Med lite flyt och skön fingertoppskänsla kan man göra riktigt bra affärer, men för en 600-700 får du garanteraten en bra stärkare.

Edited by - milesahead on 2008/07/22 11:51:24
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000