HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Densen DP board 04

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
B-200 Posted - 2007/10/19 : 11:18:07
Någon som har erfarenhet med Densens riia?
Menar ljud, driftsäkerhet osv.
Funderar på ett 04 internt till min B-200.
Pickup är Benz ACE L.
5   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
B-200 Posted - 2007/10/19 : 18:45:58
Vad trevligt.
Då är det valet aktuellt ;) än ännu.
ninja Posted - 2007/10/19 : 18:01:55
Jag tycker att det låter bra. Är nöjd på den fronten

B-200 Posted - 2007/10/19 : 17:08:08
Jag hller med dig Audionet och har ett extern jst nu men lockas av dels recensionerna och dels att man slipper ha "väggvårta" kablar och en extern burk.

Tack ninja hade jag bott i göteborg hade jag nappat direkt.
Men nu bor jag långt därifrån (Trelleborg) så jag ber att få tacka för det generösa erbjudandet men får avböja.
Så du har densen med Benz ACE L (samma pickup som jag har). Hur upplever du ljudet?

Jag har Musical Fidelity X-lps v2 nu.
ninja Posted - 2007/10/19 : 16:52:10
Jag är nöjd med min DP Drive med DP-02MC ihop med Ace L. Fungerar som den ska! Ganska högt output nivå.

Om du bor i Göteborg då kan du låna den en dag! En likadant finns på hifimagasinet!

Audionet Posted - 2007/10/19 : 15:09:57
Jag har ingen erfarenhet av de integrerade RIAA kortet till Densen så följande kommentarer är generella och kan givetvis vara avvikande i vissa fall.

Mina erfarenheter av olika RIAA steg så här långt i mitt hifi liv är att jag vill gärna separerar dem från övrig utrustning. Alltså ingen inbyggd RIAA i försteg eller förstärkare. Detta är om man helt och hålet utgår från ljudet, om man blandar in användarvänlighet då det gäller kablar, upställning och utseende i ekvationen kan utgången se annorlunda ut.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.08 sekunder. Snitz Forums 2000