T O P I C R E V I E W |
B-200 |
Posted - 2007/10/19 : 11:18:07 Någon som har erfarenhet med Densens riia? Menar ljud, driftsäkerhet osv. Funderar på ett 04 internt till min B-200. Pickup är Benz ACE L.
|
5 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
B-200 |
Posted - 2007/10/19 : 18:45:58 Vad trevligt. Då är det valet aktuellt ;) än ännu.
|
ninja |
Posted - 2007/10/19 : 18:01:55 Jag tycker att det låter bra. Är nöjd på den fronten
|
B-200 |
Posted - 2007/10/19 : 17:08:08 Jag hller med dig Audionet och har ett extern jst nu men lockas av dels recensionerna och dels att man slipper ha "väggvårta" kablar och en extern burk.
Tack ninja hade jag bott i göteborg hade jag nappat direkt. Men nu bor jag långt därifrån (Trelleborg) så jag ber att få tacka för det generösa erbjudandet men får avböja. Så du har densen med Benz ACE L (samma pickup som jag har). Hur upplever du ljudet?
Jag har Musical Fidelity X-lps v2 nu. |
ninja |
Posted - 2007/10/19 : 16:52:10 Jag är nöjd med min DP Drive med DP-02MC ihop med Ace L. Fungerar som den ska! Ganska högt output nivå.
Om du bor i Göteborg då kan du låna den en dag! En likadant finns på hifimagasinet!
|
Audionet |
Posted - 2007/10/19 : 15:09:57 Jag har ingen erfarenhet av de integrerade RIAA kortet till Densen så följande kommentarer är generella och kan givetvis vara avvikande i vissa fall.
Mina erfarenheter av olika RIAA steg så här långt i mitt hifi liv är att jag vill gärna separerar dem från övrig utrustning. Alltså ingen inbyggd RIAA i försteg eller förstärkare. Detta är om man helt och hålet utgår från ljudet, om man blandar in användarvänlighet då det gäller kablar, upställning och utseende i ekvationen kan utgången se annorlunda ut. |