HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Densen DP board 04
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2007/10/19 :  11:18:07  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
Någon som har erfarenhet med Densens riia?
Menar ljud, driftsäkerhet osv.
Funderar på ett 04 internt till min B-200.
Pickup är Benz ACE L.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2007/10/19 :  15:09:57  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message  Reply
Jag har ingen erfarenhet av de integrerade RIAA kortet till Densen så följande kommentarer är generella och kan givetvis vara avvikande i vissa fall.

Mina erfarenheter av olika RIAA steg så här långt i mitt hifi liv är att jag vill gärna separerar dem från övrig utrustning. Alltså ingen inbyggd RIAA i försteg eller förstärkare. Detta är om man helt och hålet utgår från ljudet, om man blandar in användarvänlighet då det gäller kablar, upställning och utseende i ekvationen kan utgången se annorlunda ut.

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2007/10/19 :  16:52:10  Show Profile Send ninja a Private Message  Reply
Jag är nöjd med min DP Drive med DP-02MC ihop med Ace L. Fungerar som den ska! Ganska högt output nivå.

Om du bor i Göteborg då kan du låna den en dag! En likadant finns på hifimagasinet!

Made in SFRJ!
First they came;
HD 60 fps

Edited by - ninja on 2007/10/19 16:59:23
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2007/10/19 :  17:08:08  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
Jag hller med dig Audionet och har ett extern jst nu men lockas av dels recensionerna och dels att man slipper ha "väggvårta" kablar och en extern burk.

Tack ninja hade jag bott i göteborg hade jag nappat direkt.
Men nu bor jag långt därifrån (Trelleborg) så jag ber att få tacka för det generösa erbjudandet men får avböja.
Så du har densen med Benz ACE L (samma pickup som jag har). Hur upplever du ljudet?

Jag har Musical Fidelity X-lps v2 nu.

Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2007/10/19 :  18:01:55  Show Profile Send ninja a Private Message  Reply
Jag tycker att det låter bra. Är nöjd på den fronten

Made in SFRJ!
First they came;
HD 60 fps
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2007/10/19 :  18:45:58  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
Vad trevligt.
Då är det valet aktuellt ;) än ännu.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000