T O P I C R E V I E W |
trango |
Posted - 2005/10/22 : 14:17:10 Nu har jag äntligen en anläggning som är värd att visa upp! Allt utom CD-spelaren har jag själv byggt.
Vi börjar med källan;
Källan är en Opera Consonsce Reference MKII. Måste verkligen rekomendera denna spelare. Jag är mycket, mycket nöjd.
För närvarande använder jag det inbyggda försteget för att driva mina två monoblock baserade på Hypex UcD400 AD8620 moduler. Tillsammans med CD ser det ut såhär;
Och med mina HFSL1 i bakgrunden...
Signalkablarna kommer från Silver Resolution. Högtalarkablarna är noname men ska snart bytas mot något roligare.
Ljudet då? Har aldrig låtit bättre hemma hos mig!
Försöker samla allt jag bygger i denna tråd.
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=38553&whichpage=1&SearchTerms=trango
För närvarande är mitt stora projekt ett par Linkwitz Orion högtalare, förstärkta med ett 8-kanaligt Tripah DIY steg
|
5 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
trango |
Posted - 2005/10/22 : 21:31:31 Mycket damm blir det! Men jag ska fixa en riktig hylla så snart jag hittar nåt som rymmer alla mina skivor... |
Silversurfaren |
Posted - 2005/10/22 : 20:54:46 hur funkar det att ha CD-skivorna på golvet? blir dom inte snabbt dammiga? |
trango |
Posted - 2005/10/22 : 15:12:40 Självklart kan du komma och lyssna, det vore mycket intressant! Skicka ett PM så bestämmer vi nåt! |
Snoop |
Posted - 2005/10/22 : 15:03:56 Trevligt system du har där
Man kan inte låta bli att små le varje gång man ser denna opera cd, den är bara så snygg
Såg nu i en annan tråd att du bor i Umeå
Kanske finns möjlighet att få komma och lyssna på ditt diy system.
Kanske en lätt jämförelse med en black denver |
m_persson79 |
Posted - 2005/10/22 : 14:46:57 Trevligt med DIY!
|