HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 JayBee - numera WLM-diggare

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
JayBee Posted - 2003/08/07 : 14:48:14
Kan tyvärr inte visa några bilder på min anläggning då jag är i avsaknad av digitalkamera, jag skall försöka låna en så småningom. Jag har inte uppgraderat min anlägging på över två år (jo det är faktiskt sant). Tyder det på att jag är nöjd med ljudet från min anläggning eller att det är så svårt att hitta något som låter så mycket bättre än det man har att man tycker att det är värt att lägga sina surt förvärade pengar på något nytt?

Min anläggning består av en blandning av mestadels skandinaviska ingredienser. Som ni kanske märker har jag en minimalistisk anläggning och det är ett helt medvetet val från min sida. Utseendemässigt sett (som ni tyvärr inte kan se) så är det olika färg på fronterna, CDn har silverfärg och förstärkaren har svart akryl med svartlackade träsidor. Passar dåligt ihop estetiskt sett men som tur är stör det mig inte varje dag iallafall.

CD-spelare: Copland CDA277
Förstärkare: Advantage I200
Högtalare: Avance Signature 3 mkII
Stativ: Empire RC24
Signalkablar: Audioquest Quartz, Tara Labs Prism 22
Högtalarkabel: Supra Ply 3.4
Pickup-förstärkare: Sentec PP9 MM/MC
Skivspelare: Yamaha P-28
Radiodel: Cambridge T500

Jag är ganska nöjd med ljudet som helhet med undantag från att det saknad djupbas vilket är uppenbart med en liten stativare. Basen som finns är dock tajt och snärtig. Mellanregistret är naturligt och diskanten är detaljerad utan att bli ljus och skrikig. Helheten har klara drag av hifikaraktär, bra inspelade skivor låter bra och blommar ut och dåligt inspelade skivor låter mindre bra men som tur är blir de inte helt olyssningsbara.

Ha det gott i sommarvädret och köp bara bra, välinspelade skivor, de dåliga blir bara hyllutfyllnad.
25   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
everwake Posted - 2013/03/05 : 19:11:34
bilder tack =), har ingen erfarenhet av WLM elektronik, men jag har ett par wlm lyra som jag troligen aldrig kommer att skiljas från, egentligen var det Diva montitor jag alltid velat ha, men när ett par Lyra dök upp kunde jag inte motstå dem...
Gozzi Posted - 2013/03/05 : 16:26:53
WLM är bra skit , köpte mig en Sonata igår för att jag tänkte starta mig ett sekundärt system..men den boade in sig i huvudsystemet...
JayBee Posted - 2012/11/14 : 18:41:44
Hej,

Det var länge sedan jag skrivit något under denna rubrik.

Lägesrapport hösten 2012.

Jag kan konstatera att jag inte har kvar någonting av den anläggning jag hade 2003 eller 2007.

Numera har jag har nästan helt snöat in på WLMs produkter. De delar jag lyssnat på har det där svänget som jag alltid har letat efter. Samtidigt gillar jag designen och nu på senare år kan man få träsargen i svart vilket gör helheten mindre "orolig".

Någon mer på forumet som gillar/inte gillar WLM?

widescreen4 Posted - 2008/08/30 : 17:29:22
Det sitter ett galler framför diskanten som inte gör dej några tjänster direkt.
´Pilla bort det lite försiktigt och ta även av standard frontgaller så påverkas inte spridningen så mycket.
widescreen4 Posted - 2007/12/12 : 04:49:56
JayBee som i JayBee Bollebygd?
johan.björklund Posted - 2007/12/08 : 16:17:07
Släng in bilden via img taggarna så den syns med vetja
JayBee Posted - 2007/12/08 : 15:59:11
Tack för tipset och länken. Jag har numera lärt mig hur man resizear bilder.
johan.björklund Posted - 2007/12/07 : 11:50:28
du gör om bilden i mindre format o lägger in den på serven med samma namn så skrivs den över. Alternativt så editerar du inlägget så adressen pekar på den mindre bilden.

eller så snor du följande länk som du lägger in istället för länken du har använt
http://bildarkiv.hififorum.nu/ormen/b28d5ea2639569a20e9f7bae8.jpg
JayBee Posted - 2007/12/07 : 11:26:23
Hur gör man för att ta bort bilden och lägga in den på nytt i mindre format? Använder nu mera Photobucket men använde då bilden las in någon tysk variant som jag inte ens minns namnet på. Någon som vet?
Zalve Posted - 2007/12/07 : 11:06:21
Du har glömt att resize'a bilden helt enkelt.
JayBee Posted - 2007/12/07 : 11:03:51
Har äntligen uppgraderat högtalarkabeln från Supra Ply 3.4 till Sword 3.0. Har precis kopplat in de nya kablarna så jag har inte hunnit sätta mig ner i lugn och ro och lyssnat än. Det lilla jag ändå hört verkar dock lovande.
Marc Posted - 2007/10/27 : 15:38:09
Du har säkerligen lagt in den med originalstorleken. Eftersom skärmen har 72 punkter/tum som upplösning blir bilden stooor. Om du minskar storleken/upplösningen i ett bildbehandlingsprogram så blir den mindre.
JayBee Posted - 2007/10/27 : 14:56:44
Varför blev bilden sååååå stor? Någon som vet?
JayBee Posted - 2007/10/27 : 14:53:06
Nu äntligen fick jag hela anläggningen på samma kort.
http://bildarkiv.hififorum.nu/ormen/b28d5ea2639569a20e9f7bae8.jpg
JayBee Posted - 2007/10/17 : 18:32:14
Bilder kommer så småningom, var så säker.
matta Posted - 2007/10/16 : 13:16:09
Bilder på VSi55:an och burkarna!!
JayBee Posted - 2007/10/16 : 09:10:49
Har äntligen börjat uppgradera kabelbeståndet. Köpte förra helgen en Supra Sword signalkabel och fortsätter att använda Supra Ply 3.4 tills jag har möjlighet att köpa Sword till högtalarna också. Jag är mycket nöjd med signalkabeln som gör att jag nu hör mycket mer av vad som finns gömt på skivorna, till både för och nackdel. T ex Diana Krall 'väsnas mycket med fötterna', detta gör mig ingenting utan visar tycker jag hur lite kabeln gör för att förstöra signalen.
JayBee Posted - 2007/04/01 : 08:32:24
Har äntligen en komplett anläggning igen. Köpte igår ett par Focal Chorus 806V (små stativare). Nu skall det bli musik för hela slanten, underbart. Musiken är väl det vi alla på forumet kämpar för?
JayBee Posted - 2007/03/30 : 18:19:45
Har sålt av det mesta av min ursprungliga anläggning. Numera ser anläggingen ut som följer:

CD-spelare: Marantz SA8400 (se bilder ovan)
Högtalarstativ: Empire RC24
Radiodel: Cambridge Audio T500
Hörlurar: Sennheiser HD600

Har äntligen hittat vad jag länge letat efter. Audio Research VSi 55, 50 W rörförstärkare, det ska bli mycket spännande och få prova rör för första gången. Måste dock inom det snaraste hitta lämpliga högtalare för att inte förstärkaren bara skall bli skådebröd.
mayday Posted - 2007/02/19 : 23:06:06
Ang. högtalarkablar så skulle jag rekommendera dig att lyssna på Kimber 8TC, Audioquest Gibraltar eller om kassan tillåter NordOst Blue Haven alt RedDawn. Kommer att ge sig ett rejält lyft från supra.
MullBenkt Posted - 2007/02/19 : 21:02:41
Titta så fint!!
JayBee Posted - 2007/02/19 : 16:59:40

Bilden blev bättre tack vare MullBenkts råd eller hur?

Jag är nöjd med ljudet från cd-spelaren och även hörlurarna (trots glapp i kabeln) men man undrar ju hur bra eller dålig hörlursutgången är. Kanske en av Harmony Designs konstruktioner skulle hjälpa?
Stickan Posted - 2007/02/19 : 01:03:01
Ghaaa....fläskig cd-spelare!!
MullBenkt Posted - 2007/02/18 : 19:48:35
Det börjar bra! Prova att tända lite fler lampor och avaktivera blixten!
JayBee Posted - 2007/02/18 : 19:45:37
Nu finns det digitalkamera!

Min första bild ser ni nedan:

Marantz SA8400, mycket trevlig, lär bli kvar länge i mitt system.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000