Double A: Topparna har passiva filter för delning mellan diskant och bas men subbarna har inga filter. Tanken är att köra med Ino cr80s som är ett aktivt tvåvägsfilter. Jag delar i Hypex plateamps.
Fick upp tv'n också. Märkligt nog påverkas ljudet inte så mycket som det brukar.
The first principle is that you must not fool yourself and you are the easiest person to fool.
Infra-basarna ska man egentligen ge infra-eq som är en funktion i cr08s. Jag kör utan infra eq men har bas helt rakt ner till 10Hz (lägre har jag inte mätt) vad jag nu ska ha det till. I mitt fall är det av godo med infra då lådorna är mindre och det blir enklare att sprida ut många ljudkällor i basområdet för jämnare bas i rummet och god dynamisk förmåga får man på köpet. Det funkar riktigt bra hos mig.
The first principle is that you must not fool yourself and you are the easiest person to fool.
Du får ju en respektingivande konyta på 12 element, och därmed en liten konrörelse, och i slutna lådor, det låter bra tycker jag.Borde ge en snabb och torr bas. Dessutom minskar risken för elaka rumsresonanser avsevärt. Att de dessutom går riktigt lågt i frekvens, betyder att du får fasvridningen långt ner i frekvens. Vilket ger en bättre timing i basen. Nu vet jag visserligen inte var systemresonansen ligger.
Blufföretag är ingen bluff, de finns i verkligheten!