HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Någon som fortfarande använder Squeezebox?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

mabron
Member

572 Posts

Posted - 2021/09/11 :  18:35:09  Show Profile Send mabron a Private Message  Reply
Jo det första är jag säker på, det andra#8230;inte hundra hur/var görs det?. Och Enheten finns på lokal nätet.
Go to Top of Page

Janne00
Member

104 Posts

Posted - 2021/09/15 :  13:25:02  Show Profile Send Janne00 a Private Message  Reply
Jag har också varit borta ett antal år, men har en Duet som jag ska försöka få igång nu samt en Boom och en Radio som bägge används dagligen, den ena i köket, den andra i badrummet.
Go to Top of Page

svanbo
Member

1240 Posts

Posted - 2021/09/15 :  18:17:38  Show Profile Send svanbo a Private Message  Reply
Janne: det låter vågat! Klarar den av fukten i ett badrum??
Go to Top of Page

Janne00
Member

104 Posts

Posted - 2021/09/16 :  11:13:57  Show Profile Send Janne00 a Private Message  Reply
Ja, det har funkat bra i 10 år nu. Jag brukar ha P4 på konstant. Kul att få nyhetsuppdateringar och höra sportsändningar på helgerna. Barnen envisades ett tag med att byta till Din Gata, men nu har de mest sina telefoner även i badrummet :-(
Go to Top of Page

svanbo
Member

1240 Posts

Posted - 2021/09/25 :  15:50:29  Show Profile Send svanbo a Private Message  Reply
Ingen som vill sälja en Boom? Mitt försteg gick nyligen sönder så just nu är enda musikspelaren jag har hemma min SB radio, och även om ljudet är helt ok så lämnar det en del att önska

Edited by - svanbo on 2021/09/25 15:50:57
Go to Top of Page

Janne00
Member

104 Posts

Posted - 2021/11/04 :  11:07:34  Show Profile Send Janne00 a Private Message  Reply
Jag fick igång min mediaserver efter fem års paus och köpte en Touch på Tradera. Jag försökte höra skillnad mellan Touch och Duet häromkvällen, men mina öron kunde inte skilja dem åt. Om det är skillnad så är den mycket liten. Jag använder visserligen extern DAC men Duet skickar ut 24/48 och Touch har 24/96 ut. Jag synkade spelarna så de spelade samma låt och hade dem inkopplade på varsin ingång på DACen. Roligt experiment...
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000