HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Trevliga InEars sökes!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author  Topic Next Topic
Page: of 2

ByggareAndy
Member

266 Posts

Posted - 2019/11/24 :  10:38:13  Show Profile Send ByggareAndy a Private Message  Reply
Hej, har du även fått kopiorna, hade varit intressant att läsa vilket intryck du får av dem. Finns ju hur mycket som helst att läsa om detta men det är alltid svårt att bilda sig en uppfattning om personen är köpt eller om han överhuvudtaget är kompetent att uttala sig inom ämnet.
Dessutom verkar det som att man kan aldrig vara säker på vad man får, verkar variera från veka till vecka.

Ingen signatur för tillfället
Go to Top of Page

AlfaGTV
500.000-klubben

4436 Posts

Posted - 2019/11/25 :  09:53:59  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Tyvärr har kopiorna inte anlänt ännu, och det annonserades att det skulle ta ett par veckor. Vem vet, de kanske skickas från Kina?
Har dock spelat vidare på IE800 och de fungerar helt OK i mina öron. Det finns saker jag skulle vilja ändra på fortfarande, men de mjuknar definitivt med inspelning.

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

abbot
Member

329 Posts

Posted - 2019/11/25 :  13:17:08  Show Profile Send abbot a Private Message  Reply
Innan jag drabbades av hörselnedsättning använde jag de av Linkwitz rekommenderade snikmodellerna vilka passade mig väldigt bra. Jag modifierade dem med Etymotics isolerande 'triple flanges'.
quote:
Recently I evaluated Sony MDR-EX71SL ear buds and was surprised by their accuracy of sound reproduction. They are quite comfortable to wear, yet their seal is good enough and repeatable for excellent bass reproduction. The very soft cups conform well to the surroundings of the ear canal entrance. The subjective frequency response of the EX71SL is remarkably smooth with only a resonance due to the mismatched acoustic termination of the ear canal. Since the buds are not inserted into the ear canal, but rest in front of it, the length of the acoustic transmission line is longer than for the ER-4S and thus its resonance frequency becomes lower, i.e. 5.2 kHz instead of 7.5 kHz.

Citatet kommer härifrån: http://linkwitzlab.com/reference_earphones.htm
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn

6901 Posts

Posted - 2019/11/25 :  19:00:32  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Mina IE800 låter inte energiska i de övre registren. Däremot mina fake IE800....
Det kan vara en inspelningssak. Jag har knappt använt mina fake lurar.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page
Page: of 2  Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000