HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 KRELL KAV400xi
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

bibi50
Member

663 Posts

Posted - 2021/08/08 :  11:49:48  Show Profile Send bibi50 a Private Message  Reply
Har haft denna förstärkaren utan problem under flera år.
Igår ville jag lyssna på musik och råkade röra förstärkaren som stod i stand-by läge. Förstärkaren var kokhet och som sagt - i stand-by läge.
Drog ut elkabeln för att kyla ner den. Kopplade igen efter någon timme utan att starta den. Stand-by lampan lyser och den kokar igen!!
Hur löser jag problemet eller var kan den lämnas in för besiktning och eventuell reparation?

Pac
200.000-klubben

21989 Posts

Posted - 2021/08/08 :  15:07:59  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Oj, ja det låter ju inte som att den är som den skall. Om jag kommer ihåg rätt så har den där flera steg av på Bias-regleringen och det kan ju vara det som behövs tittas på. Tyvärr är sådana finesser ganska svåra att felsöka så du bör nog hitta nån som kan Krell för att det skall bli 100%. De som jobbar med Krell idag kanske kan hjälpa? Tyvärr har jag inga bra ledtrådar på andra men vet att det skall finnas nån kille som jobbat med Krell support lite uppåt landet, kan det ha vart i Linköping eller nåt sånt? Jag kommer tyvärr inte ihåg.

Hoppas det löser sig!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

bibi50
Member

663 Posts

Posted - 2021/08/08 :  15:14:07  Show Profile Send bibi50 a Private Message  Reply
Tack för svaret! Är det något hopp för den, eller ska den bytas med en modernare apparat? Vill ha den kvar men inte till vilket pris som helst
Go to Top of Page

Goldfinger
Member

1795 Posts

Posted - 2021/08/08 :  21:17:36  Show Profile Send Goldfinger a Private Message  Reply
Den måste ha varit varm å det grövsta, 300il och 400xi går ju stekheta redan i normal drift.

Mäter det bra så är det iaf inte dåligt..
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21989 Posts

Posted - 2021/08/08 :  22:31:02  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Det är klart det finns hopp! Det är ett bygge med kvalitetskomponenter så det servicestället som har kunskap kan säkert få ordning på den där. Det svåra är att hitta dit.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

bibi50
Member

663 Posts

Posted - 2021/08/08 :  23:34:33  Show Profile Send bibi50 a Private Message  Reply
Javisst, det vet jag. Men inte när den står släckt på stand-by
Go to Top of Page

bibi50
Member

663 Posts

Posted - 2021/08/08 :  23:37:02  Show Profile Send bibi50 a Private Message  Reply
Tack Pac, just det svåra oroar mig mest. Vill inte lämna apparaten till en icke kompetent tekniker
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000