Author |
Topic |
FBK
700.000-klubben
7379 Posts |
Posted - 2022/11/05 : 05:52:05
|
HerrD
Vänta bara tills du får höra detta på Lindroos anläggning. Du kommer titta djupt i plånboken.
|
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
|
|
HerrD
200.000-klubben
1749 Posts |
Posted - 2022/11/05 : 10:06:08
|
FBK: Hehe, vet inte om jag vågar! Riggar i den kalibern kräver också ett bra rum och akustik, något som kan vara lätt att glömma bort. Annars får man inte utväxling på investeringen. |
The first principle is that you must not fool yourself and you are the easiest person to fool.
Richard P. Feynman |
|
|
Perfector
Member
536 Posts |
Posted - 2022/11/05 : 11:15:06
|
Picture at an exibition med Emerson lake and Palmer Den innehåller både finstämt och rockigt. |
"Clarity by Choise" |
|
|
lampuradio
Member
894 Posts |
Posted - 2022/11/07 : 16:37:12
|
Det finns nåt klassiskt stycke jag drabbats av en gång när en av mina stärkare skulle testas mot ett par kvartsvågspipor med Lowther-element. Det började med en rätt lång, stillsam passage med några stråkinstrument och efter en stund hade man vant sig, men då kom helt oförberett en fff-passage med "pukor och trumpeter" och allt annat med fullt pådrag. Personen som valt musiken flinade gott åt oss andra som hoppade högt i stolarna. Att 2x6 W kunde låta på det viset var också en överraskning, men med lättdrivna element går det tydligen... |
|
|
Jamo
Member
724 Posts |
Posted - 2022/11/08 : 10:15:08
|
quote: Det finns nåt klassiskt stycke jag drabbats av en gång när en av mina stärkare skulle testas mot ett par kvartsvågspipor med Lowther-element. Det började med en rätt lång, stillsam passage med några stråkinstrument och efter en stund hade man vant sig, men då kom helt oförberett en fff-passage med "pukor och trumpeter" och allt annat med fullt pådrag.
Det kan ha varit Haydns 94:e symfoni, populärt kallad Pukslaget eller Surprise. |
Hälsningar Jamo |
|
|
Morello
Member
926 Posts |
Posted - 2022/11/15 : 11:04:25
|
Michael Ruff - "speaking in melodies" på Sheffield Lab. Ett av det allra finaste popmusikalbum som sett dagens ljus vad ljudkvalitet anbelangar. |
Driver: SYBARITE AUDIO.
Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen |
|
|
Perfector
Member
536 Posts |
Posted - 2022/11/15 : 11:20:33
|
Telarc: The Power And The Majesty Eller, Åskväder och Ånglok En inspelning som ställer anläggningen på stora prov, men kan bli väldigt nära om man har räät utrustning. |
"Clarity by Choise" |
|
|
Topic |
|