HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Highfive's DIY&Vintage i Mölnlycke, mycket att se!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2021/11/06 :  22:24:07  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Ett KANON-arrangemang! TACK HIMLA MASSA, BJÖRN!

Den som missade det här vet inte vad liv, kärlek, engagemang, lidande och glädje betyder.
Det är SÅ fantastiskt att se alla dessa otroliga projekt, små och stora och få träffa alla dessa stora människor.




















Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2021/11/06 :  22:25:30  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Vända på ovända bilder får ni göra själva (om jag nu inte gör det ...



















Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2021/11/06 :  22:26:15  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply


















Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2021/11/06 :  22:32:04  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply


























Edited by - soundbrigade on 2021/11/06 22:33:29
Go to Top of Page

coab
Member

54 Posts

Posted - 2021/11/06 :  22:34:53  Show Profile Send coab a Private Message  Reply
Tack Björn

coab
Go to Top of Page

solhaga
100.000-klubben

2666 Posts

Posted - 2021/11/06 :  22:53:57  Show Profile  Visit solhaga's Homepage Send solhaga a Private Message  Reply
Nu har jag säkert hållit på i en timme att få bilderna rättvända, det får bli som soundbrigade skrev ovan, ni får vända på dom själva:

highfive:




Valvo och MatsT:












nuffe:









Loppis:







Lunch:







Rolleriverking:









solhaga: (video)





sammel:







soundbrigade:











fforsman:











Medlemspresentation.
Senast lyssnat.
Instagram.
Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2021/11/06 :  23:24:49  Show Profile Send govinda a Private Message  Reply
Tack Björn och alla andra som gjorde detta möjligt

Mycket trevligt

Music Isn`t my hobby It`s my passion

Professionell Musiklyssnare Musik-Tantriker
Go to Top of Page

solhaga
100.000-klubben

2666 Posts

Posted - 2021/11/06 :  23:27:46  Show Profile  Visit solhaga's Homepage Send solhaga a Private Message  Reply
Några låtar jag Shazamade:

















Medlemspresentation.
Senast lyssnat.
Instagram.
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2021/11/07 :  08:49:57  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message  Reply
Tusan att jag missade detta, men det blir fler tillfällen hoppas jag, ni som ställt ut har säkerligen redan börja smida planer, liksom kanske även en del besökare som stod på gränsen till att ställa ut, jag sjäv har planer, får se hur det utvecklar sig :)

Tusen tack alla ni som slitit, förberett och arrangeratt, även från oss som får ta del av bilderna och drömma oss bort lite, jag extrapolerar på tidigare erfarenheter.

Mer bilder och intryck :)

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8243 Posts

Posted - 2021/11/07 :  09:07:21  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Och mitt gammla bygge -F3_ var oxå med,kul!

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

peterh
Semesterfirare

1056 Posts

Posted - 2021/11/07 :  10:04:17  Show Profile Send peterh a Private Message  Reply
Jag får också tacka för inspirationen och de många goda bidragen. Moterade att nästan alla bidrag var i form av högtalare och exempel på riktigt fina träarbeten visades.
Jämte örongodis serverades gott och nyttigt godis för gommen, där tillfälle gavs
för diskussioner av en verkshöjd som sällan skådas. Jag njöt av varenda sekund !!

Tack ! Jag kommer tillbaka nästa månad eller när det blir nästa gång.
Go to Top of Page

FForsman
100.000-klubben

2592 Posts

Posted - 2021/11/07 :  12:48:38  Show Profile  Visit FForsman's Homepage Send FForsman a Private Message  Reply
quote:
Tusan att jag missade detta, men det blir fler tillfällen hoppas jag,

Vi saknade dig martinsson

Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv!

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2021/11/07 :  14:31:30  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Ojdå, blev detta helt plötsligt bildtråden från träffen?
Jamen då får vi flytta den till bildreportage-delen så att fler hittar till den. Jag byter namnet lite på den också så att det framgår vad det handlar om för fler än de redan invigda.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2021/11/07 :  14:41:05  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Jag var också en av de som missade träffen, men jag fick rapporter och bilder medans den pågick, tack för det

Jag fick också ett antal bilder och eftersom jag inte vet så mycket om dem(mer än Solhagas-system som man hitta mycket info om här och här) så följer jag Soundbrigade's exempel.









// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2021/11/07 :  15:03:33  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Elektrostater i den högre skolan... Det här hade jag gärna lyssnat till!





Och Maestro själv vid spakarna.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2021/11/07 :  15:15:30  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Och så kommer vi till det som verkligen svider att jag missade...

Solhaga's otroliga system. Maken till nyfiken Audio-ingenjör får man leta efter! Den som missat alla Claes vedermödor måste klicka här och här.











Och så en bild på mannen själv och hans konstruktion.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

MatsT
100.000-klubben

2457 Posts

Posted - 2021/11/07 :  15:45:50  Show Profile Send MatsT a Private Message  Reply
Pac skrev:
quote:
Elektrostater i den högre skolan... Det här hade jag gärna lyssnat till!



Det var inte elektrostater den här gången utan magnetostater i form av Magnepan MMG hopbyggda med dipols-SW. Jag ser lite plågad ut på bilden och det beror nog på lite krångel i början, jag fick inget ljud i anläggningen! Efter lite felsökning fick jag igång det och det var så enkelt som en frånkopplad digitalutgång i streamern.

Jag håller med Pac när det gäller det kollosala projektet som solhaga tagit sig an, det är värt att se och lyssna på och kanske blir det fler tillfällen?

Jag får passa på och tacka highfive för ett fantastiskt arrangemang och vi får verkligen passa på och njuta när någon orkar ta sig an sådana här tillställningar. Det ger väldigt mycket att träffa likasinnade och diskutera allt mellan himmel och jord.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2021/11/07 :  16:50:21  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Kul med alla bilder som vi får se, de väcker minnen från många diy träffar som forumets medlemmar deltagit i.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Amatören
100.000-klubben

1755 Posts

Posted - 2021/11/07 :  21:24:44  Show Profile Send Amatören a Private Message  Reply
Tyvärr så fick jag förhinder så jag kunde inte besöka och avnjuta alla fantastiska byggen, men nästa år, då jävlar...

Tack för alla fantastiska bilder och en stor eloge till arrangörerna som orkar slita med denna träff till alla entusiasters glädje!

Men en stilla undran, var är det täcka könet? Ser bara det otäcka könet på bilderna!

"Amatör, med JBL, TAD, Beyma, 18-Sound, AE, BSS, Xilica, NCore, Marantz och Yamaha!"
Go to Top of Page

highfive
Member

656 Posts

Posted - 2021/11/07 :  21:52:30  Show Profile Send highfive a Private Message  Reply
Tack alla som kom till träffen!
Tack Anders, Claes, Fredrik, Magnus, Mats, Matti och Samuel, som, skapat, konstruerat, byggt, burit och transporterat ljudteknisk utrustning till träffen!

Det är ni som gör träffarna, som denna, möjliga och extremt roliga att arrangera!

-Jag brinner för musik, musikåtergivning och teknik!
Men ännu mer för den sociala gemenskap som uppstår, när människor som ni kommer samman.

-Jag är lyckligt lottad som arbetar på Wendelsbergs folkhögskola, som vi kan mötas på i denna gemenskap!

Kanske blir det någon mer träff där. Vi får se, de unika skapelserna som visades och spelades på är inget man snyter ur skjortärmen, precis. Det ligger mycket möda bakom detta.

Jag hoppas att ni som läser detta, blir sugna på att bidra till nya möten med nya skapelser i framtiden.

-Imorse, när jag cyklade till Wendelsberg, för sista finputsen av lokalerna, så grunnade jag på vad jag vill åstadkomma till nästa träff, vad gäller eget bygge. Jag presenterade idén för Samuel, när jag kom dit, efter att vi lastat hans fina högtalare i hans bil, för den långa resan till östkusten. Så nu kan jag inte backa på den idéen

Så glad att kunna bidra till DIY-Hifi-kretsen i Sverige!

En glad och mycket nöjd, men lite sliten Björn, såhär ett dygn efter träffen.
Tack!!! / highfive


Gött att få sitta ner en stund och bara lyssna!


Edited by - highfive on 2021/11/08 09:16:07
Go to Top of Page

pix
200.000-klubben

4149 Posts

Posted - 2021/11/08 :  08:01:53  Show Profile Send pix a Private Message  Reply
Fantastiskt roligt att denna träff blev av!
En eloge till arrangören och deltagarna som lägger tid och energi till att hålla skapar-hobbyn levande!

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2021/11/08 :  08:44:48  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
quote:
Ojdå, blev detta helt plötsligt bildtråden från träffen?
Jamen då får vi flytta den till bildreportage-delen så att fler hittar till den. Jag byter namnet lite på den också så att det framgår vad det handlar om för fler än de redan invigda.


Jaha, man kan minsann inte komma till träffen, men det går bra att veva runt med tråden på forumet ...

Jag kan säga att mina bilder kommer i kronologisk ordning. Jämför man bildserien med Björns program får man det (nästan) rätt.
Go to Top of Page

solhaga
100.000-klubben

2666 Posts

Posted - 2021/11/08 :  09:34:16  Show Profile  Visit solhaga's Homepage Send solhaga a Private Message  Reply
Tack för alla superlativer!

Och all inspiration genom åren.
Det må finnas tillfällen då andra forum levererar nyttig feedback, men det är i slutändan på hififorum.nu den verkliga diy-andan finns.

Jag funderar på att ha en öppet hus-dag i närzonen för er som missade (eller vill lyssna igen) tillfället. Hör av er på PM om lämplig dag i så fall.

Medlemspresentation.
Senast lyssnat.
Instagram.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2021/11/08 :  10:36:36  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Ser inte en stor del av alla bilder nu

Vad har hänt?

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

solhaga
100.000-klubben

2666 Posts

Posted - 2021/11/09 :  10:12:36  Show Profile  Visit solhaga's Homepage Send solhaga a Private Message  Reply
Här är låtarna jag spelade i omvänd ordning, det vill säga börjar med Bibb och slutar med Loffe:



Dessa spelades efter middagen:

Medlemspresentation.
Senast lyssnat.
Instagram.
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.67 sekunder. Snitz Forums 2000