HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Entaktare och horn
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2021/04/04 :  12:18:48  Show Profile Send Ampalang a Private Message  Reply
Så här ser det numer ut hos mig.



DavidS
Member

389 Posts

Posted - 2021/04/04 :  15:09:46  Show Profile Send DavidS a Private Message  Reply
Stiligt!

:)
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2021/04/04 :  17:34:09  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Åååhhhh såna högtalare vill jag också ha

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

FForsman
100.000-klubben

2592 Posts

Posted - 2021/04/04 :  20:55:07  Show Profile  Visit FForsman's Homepage Send FForsman a Private Message  Reply
Förklara gärna för en oinvigd vad det är för högtalare. Jag skulle gissa på klipschorn men vet inte mer.

/mvhff

Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv!

Go to Top of Page

HerrD
200.000-klubben

1749 Posts

Posted - 2021/04/04 :  21:03:44  Show Profile Send HerrD a Private Message  Reply
Trevlig rigg och skivspelare, en sådan har jag haft en gång i tiden. Antar att du även har någon typ av streaming? Du nämnde i min tråd att du inte alltid var nöjd med ljudet, kan du beskriva vad du gillar och inte gillar med nuvarande ljud?

The first principle is that you must not fool yourself and you are the easiest person to fool.

Richard P. Feynman
Go to Top of Page

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2021/04/05 :  16:14:11  Show Profile Send Ampalang a Private Message  Reply
Högtalarna är ett par Klipschorn av 70-års jubileumsmodell.
Har en Roon-server undangömd i ett skåp i köket då den susar lite (intel nuc), en Allo USBridge som endpoint och en Geek Pulse X Infinity dac.

Återkommer med hur det låter...
Go to Top of Page

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2021/04/05 :  16:44:49  Show Profile Send Ampalang a Private Message  Reply
Go to Top of Page

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2021/04/07 :  19:24:34  Show Profile Send Ampalang a Private Message  Reply
Högtalarna är som sagt en jubileumsmodell och gjord i begränsad upplaga.



Den största förändringen från tidigare modeller är att bashornet är stängt baktill vilket ska ge större frihet placeringsmässigt.
Flyttar en ut dem i rummet beter de sig som ett par slanka stativhögtalare där en kan laborera ordentligt med ljudbilden, har inte provat med falska hörn än men det kommer inom sn tid.

Go to Top of Page

Imperial
Medlem i AÖ

2563 Posts

Posted - 2021/09/01 :  14:36:57  Show Profile Send Imperial a Private Message  Reply
Stiligt!
Ja byggde Klipsch horn för många år sedan då ja inte hade rådå köpa färdiga.
Min erfarenhet e att falska hörn funkar hyffsat bra men de e bäst m naturliga hörn å möblera efter det.

Ja gillar horn, men de gör inte mina grannar.
Så de har fått bli de näst bästa!
Carlsson drivna med rör.

Va ere för steg du kör med.

Rör å tillbehör när jag är med i matchen.
jbl2480@hotmail.com
Deltidare på Hifikit
Go to Top of Page

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2021/09/01 :  15:15:14  Show Profile Send Ampalang a Private Message  Reply
Förstärkaren kan beskrivas såhär#8230;
The Thöress EHT is a non-feedback single-ended-triode/single-ended Mosfet hybrid amplifier delivering some 18-25 watts depending on speaker impedance. EHT = Eintakt Hybrid Triode.

Output Power EHT Integrated:
The EHT Integrated outputs about Uput=34Voltpp into a Z=8 ohm load.
The calculated output power is Pout=SQR(Upp)/(8xZ)=34x34/8x8=18 Watt (per channel).
THD stays below 1 % close to the clipping point in spite the single-ended zero-feedback topology !!!
Assuming that the EHT outputs the same voltage into Z=6 ohms, we get Pout=34x34/8x6=25 WpCH.


http://www.troelsgravesen.dk/Thoress-EHT.htm


Edited by - Ampalang on 2021/09/01 15:16:21
Go to Top of Page

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2022/04/22 :  06:42:13  Show Profile Send Ampalang a Private Message  Reply
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000