HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Suspekta annonser på Hifitorget.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jari
RödaTråden vinnare

4430 Posts

Posted - 2021/02/03 :  12:42:09  Show Profile Send jari a Private Message  Reply

Under gårdagskvällen och i morse dök det upp ett antal minst sagt
suspekta annonser.
Några påpekanden om detta,så försvann de som genom ett trollslag.
Varning utfärdad,så var på er vakt.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2021/02/03 :  14:34:52  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Man måste vara på sin vakt hela tiden nuförtiden. Det är mycket mer tveksamheter nuförtiden.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

mabron
Member

572 Posts

Posted - 2021/02/03 :  15:57:27  Show Profile Send mabron a Private Message  Reply
Jag anmälde annonsen igår .
Hoppas på alla som ser sådant gör lika.
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4430 Posts

Posted - 2021/02/03 :  16:12:14  Show Profile Send jari a Private Message  Reply

Det var 4-5 olika annonser,med låga priser,
med samma säljare,från olika orter på dålig
svenska,en tillochmed på danska.
En av annonserna försvann innan de övriga,
hoppas verkligen att det inte var ngn som blev
blåst.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

DavidS
Member

389 Posts

Posted - 2021/02/03 :  17:15:16  Show Profile Send DavidS a Private Message  Reply
Esoteric, Pass och CEC såg jag till låga priser igår.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2021/02/03 :  17:40:35  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Såg något slutsteg, minns ej vad det var nu. Men det luktade skunk lång väg när jag såg nypriset.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2021/02/03 :  19:46:10  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Ockerpriser på gamla Luxman är tydligen också "inne" nu.
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4430 Posts

Posted - 2021/02/08 :  10:57:09  Show Profile Send jari a Private Message  Reply
Det dök upp en Plinius sa 103 för 4.300 imorse,
på knagglig svenska.Den blev uppmärksammad,så den
annonsen försvann ganska snabbt.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"


Edited by - jari on 2021/02/08 10:58:51
Go to Top of Page

hifikg
Member

134 Posts

Posted - 2021/02/16 :  07:26:36  Show Profile  Visit hifikg's Homepage Send hifikg a Private Message  Reply
Det såldes en stor mängd gamla Luxman på en auktion i höstas. Många såg skabbiga ut (knappar som saknades, klippta kablar och skrapmärken mm) och informationen var dålig. För att se objekten hade jag varit tvungen att resa långt, mycket långt och visningen var mycket begränsad. Svar på mailfrågor lös med sin frånvaro. Allt såldes, så klart, många objekt till låga priser. Sedan dess har jag väntat på en våg av Luxmanprylar på marknaden. Det kanske är den som är här.

Sitter nöjd. Faktiskt.
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2021/03/12 :  21:58:39  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Jag antar att förr eller senare stöter man på folk som vill skita ner sitt rykte för några sketna hundralappar.
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2021/03/13 :  07:51:52  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message  Reply
Det är nog läge att vara lite mer på sin vakt än vanligt i dessa tider, och ett tag framöver, det är det är nog fler än vanligt därute som försöker komma över pengar på okonventionella och olagliga sätt i svåra tider och bedrägeri är en lågt hängande frukt, speciellt när pengarna tryter och fler än vanligt tittar på begagnat istället för nytt, dvs. att mängden potentiella offer har ökat.

Vi fixar nog att genomskåda det här på "vårat område" så att säga, men det finns ju en hel del andra mer "normala" ;) mäniskor som kan gå på dessa minor, så det är bra att ni som känner till sakers verkliga värde anmäler det ni ser inte går ihop.

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/
Go to Top of Page

Dato
Member

292 Posts

Posted - 2021/03/13 :  11:01:34  Show Profile Send Dato a Private Message  Reply
Påpekas bör, vilket väl i och för sig alla känner till, att man inte kan hävda köp i god tro ifall man köper stöldgods.

https://www.bokus.com/bok/9789174293883/moss-och-manniskor/
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2021/03/13 :  11:35:08  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
I mitt fall är det jag som anklagas och det är fasen nästan värre. Tack och lov är jag noga med att dokumentera med foto etc. Det är småpengar och jag var nära att swisha tillbaka pengarna för att bli av med det tills jag såg en bytesannons... personen i fråga har köpt fel. Men det är ju klart mitt fel det också.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000