HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hur står sig Krell sacd mk3 mot dagens?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

sebulba
Member

60 Posts

Posted - 2020/07/20 :  14:10:38  Show Profile Send sebulba a Private Message  Reply
Hej

Läser ofta folk som undrar om gamla högtalare, typ 15 år gamla om dom står sig bra även idag. Många ädre högtalare gör ju det men läser även ibland att folk rekommenderar nyare högtalare dels för dom är mer lämpade för dagens högupplösta format och dels för att tekniken gått framåt. Resonemanget med att moderna högtalare skulle vara bättre till dagens högupplösta format förstår jag inte riktigt för jag tänker att man hade samma mål med högtalare då som nu och högtalar-tekniken har väl inte gått framåt så vådsamt mycket dom senaste 20 åren eller har jag missat nåt, men men det är en annan fråga.
I vilket fall såg en annons på en Krell SACD Standard MkIII på Hifitorget för 10k.
Och undrade då hur står sig den mot en modern cd/sacd-spelare för samma pengar?
För där har det väl gått framåt en del med bättre billigare dacar, chip, kretskort etc.

Mvh

Edited by - sebulba on 2020/07/20 14:11:39

DavidS
Member

389 Posts

Posted - 2020/07/20 :  15:29:35  Show Profile Send DavidS a Private Message  Reply
Jag har inget att tillföra i diskussionen men vill minnas att Krell SACD Standard i olika revisioner hade en förmåga att gå sönder. Tänkvärt om man ska köpa en begagnad 15 år gammal maskin.
Go to Top of Page

sebulba
Member

60 Posts

Posted - 2020/07/24 :  18:11:07  Show Profile Send sebulba a Private Message  Reply
Sant därför jag brukar dra mig från att köpa äldre beggade cd-spelare. Men å andra sidan brukar väl det mekaniska gå att byta ut om det skulle vara så.

Men är det värt att lägga 10k på en gammal Krell kontra köpa ny för samma pengar om man bortser från det mekaniska och bara tänker ljudet...
Ingen som har jämfört?

Mvh
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000