Author |
Topic |
|
filikoster
Member
692 Posts |
Posted - 2019/10/29 : 12:33:11
|
Hej!
Mycket längesedan jag hälsade på i detta forum! :)
Hur som helst, jag har en fråga kring ett Mastersound PH1 RIAA som jag lite på chans köpte begat. Detta för att jag har en Mastersound DueVenti förstärkare som jag gillar mycket, och att RIAA:t skulle se snyggt ut bredvid. Ett skäl lika gott som något att köpa grejer, eller hur? :)
Faktum är att det låter i grunden bra, men jag har märkt att det brummar alldeles för mycket för att man skall tycka det känns riktigt bra, särskilt med den relativt låga förstärkningen som den ger (skulle gissa runt 40 dB gain). Och det ger ojämn output i kanalerna.
Det finns en känd modd enligt länken bifogad, som jag skulle gissa skulle komma till rätta med problemen.
Min fråga är om forumet har några tips på personer som tar sin an uppdrag av liknande art, gärna inom rimligt avstånd från Göteborg?
Jag pratade lite med Hans Röcklinger om det, och han tog ibland på sig den här typen av uppdrag men att tiden just nu inte riktigt fanns.
http://www.dtsaudioelectronics.com/PH1.html
Tacksam för tips /Christopher
|
Never trust someone who claims to be God. |
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2019/10/29 : 14:09:19
|
Lenn Art kanske åtar sig något sånt? |
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
filikoster
Member
692 Posts |
Posted - 2019/10/29 : 18:39:14
|
Tack för tipset, jag följer upp detta! |
Never trust someone who claims to be God. |
|
|