HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Clio
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Eriksson
Member

812 Posts

Posted - 2019/06/01 :  12:35:53  Show Profile Send Eriksson a Private Message  Reply
Hej igen, efter ett par års bortavarande från Hifi har nu intresset väkts igen för att kunna slutföra en del gamla tänkta konstruktionerna. Problemet nu som då är att mitt Clio-system inte vill starta. Hade samma problem med det här förut när jag fortfarande var aktiv, men nu är det alltså samma visa igen. Allt det här gör att jag undrar om det finns något annat mätsystem än Clio att satsa på, eftersom jag tröttnat på Clio efter allt krångel med detta system. Naturligtvis får det inte vara för dyrt i jämförelse med Clio iså fall.

Vänligen Eriksson

Eriksson
Member

812 Posts

Posted - 2019/06/01 :  16:37:55  Show Profile Send Eriksson a Private Message  Reply
Finns det alltså ingen som vet något om detta
Go to Top of Page

Amatören
100.000-klubben

1755 Posts

Posted - 2019/06/01 :  18:28:44  Show Profile Send Amatören a Private Message  Reply
REW!
Gratis och har allt!

"Amatör, med JBL, TAD, Beyma, 18-Sound, AE, BSS, Xilica, NCore, Marantz och Yamaha!"
Go to Top of Page

Eriksson
Member

812 Posts

Posted - 2019/06/01 :  19:23:58  Show Profile Send Eriksson a Private Message  Reply
Nehej, om då läget är s dålig, får man väl ta hand om det är som det är då
Go to Top of Page

Amatören
100.000-klubben

1755 Posts

Posted - 2019/06/01 :  21:35:17  Show Profile Send Amatören a Private Message  Reply
https://www.roomeqwizard.com/

"Amatör, med JBL, TAD, Beyma, 18-Sound, AE, BSS, Xilica, NCore, Marantz och Yamaha!"
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2019/06/01 :  21:38:09  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Vad har du för version på CLIO?

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2019/06/02 :  17:23:32  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Håller med Amatören. REW!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Eriksson
Member

812 Posts

Posted - 2019/06/20 :  15:36:00  Show Profile Send Eriksson a Private Message  Reply
Ok tack, då får jag prova detta tills vidare. Inte kul att göra något som man inte har full kontroll över. Lyssningstester är en sak, men man måste ändå ha full koll på det man gör både elektriskt och akustiskt genom något sorts mätmässigt

Edited by - Eriksson on 2019/06/20 15:41:36
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000