Övernattningsmöjlighet i vandrarhem/hotell finns på Wendelsbergs folkhögskola. www.wendelsberg.com
Tidpunkt: lördag 13 april 2019 10:00 - 22:00 Fritt inträde! Frivillig donation är välkommen!
Nytt: Proffs på rörprovning gästar träffen! Tag med dina rör för test på en AVO rörprovare och du får besked om konditionen på dina rör!!
Vintage-konsertfilm med KEF-högtalare: 3 x KEF Cadenza, 2 x KEF 104/Carlton, 1 x KEF B139 Transmission Line - Nonstop i datorsalen..... Pink Floyd: P-U-L-S-E, David Gilmour: Live At The Royal Albert Hall, Sade: Bring me home, Supertramp: Live in Paris -79
Minivinylmarknad! Tag med dig vinyler du tröttnat på och byt med andra vinyler, som andra besökare tar med sig!
Loppmarknad! Är öppen för alla! Tag med dig det du inte behöver av: VintageHiFi, DIY, Komponenter, Mätinstrument, Nästan färdiga DIY-objekt, Högtalarelement, NewHiFi, mm.....
6 st Lyssnings / Utställningsrum. 1 st Café, Lounge och Loppisrum.
Är du sugen på att ställa ut dina grejor? Plats finns fortfarande i utställningslokalerna! Mer Vintage HiFi att lyssna på eftersökes! Fyll på med förslag och kommentarer.
Preliminärt är följande anläggningar & utställare klara: Biblioteket rum 1: Sonidohögtalare, rörförstärkare. (Soundbrigade) Tannoy GRF, rörförstärkare. (Bearwik & Petter) Biblioteket rum 2: Hörlusförstärkare & Lurar. (Headphones) Rörprovare från AVO. (Bosse) Bildsalen: Fina rullbandspelare, 300B förstärkare, Ariel-högtalare. (Pac & Secanbj) G-salen: Fin Vinylsvarv, DIY rörförstärkare & bredbandshögtalare. (Vassegård) E-salen: Stativhögtalare. (Emanuelgbg-Faktiskt.io) I-Salen: Café, Lounge och DIY & Vintage-HiFi Loppmarknad. K-Salen: ROAR och SLAM. (Martinsson & Solhaga)
I Café/Lounge så kommer det att spelas på U66 Förstärkare & Högtalare.
Får jag bärhjälp av 3-4 starka glada henar (honor och hannar), både hemma, på plats och hemma igen, så kan jag tänka mig ställa ut projekt Fjorgyn. Två resliga fullregisterhögtalare på sisådär 200kg/st, slutsteg i rack ca. 75kg och diverse försteg (kanske någon kan låna ut på plats, måste vara balanserat), sladdar, snablar och kablar så demar jag gärna. Några som ställer upp? /Amatören
"Amatör, med JBL, Beyma, 18-Sound, AE, DUAL, Ortofon, BSS, Xilica, NCore och Yamaha!"
Vi är några från Malmö som tar med högtalare, förstärkare och dac. Kan bli en riaa också. Hittar inte någon annan topic att skriva på. Är det rätt att anmäla sig här?
Direktupphettade rör till singel-end-högtalare ger fantastisk musikupplevelse.
Tack för detta evenemang. Hoppas det kommer lite bilder som sammanfattning, jag förstod inte hälvten och vill gärna ha lite fakta om utställarnas grejor.
Tack HighFive för ett makalöst trevligt arrangemang!!
Och tack till alla som stannade till och lyssnade på PAC's och min uppsättning, och gav så positiva kommentarer Känns alltid kul att höra att man åstadkommit något bra.
Tusen tack Highfive, för maten och servicen och samtalen i cafét, för den fina (och störtsköna) namnbrickan/ölöppnaren men framför allt för den jättefina planeringen och suveräna utförandet, jag hann som utställare inte ge allt och alla den tid jag så gärna hade velat ge.
Stum av beundran för alla underbara skapelser man fick se och höra, allt visat intresse, alla frågor och sköna kommentarer, sitter jag här nu och försöker smälta intrycken, vilken dag!