HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 DasKapital (Ino Audio har landstigit)
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

DasKapital
Member

614 Posts

Posted - 2003/02/18 :  21:12:32  Show Profile Send DasKapital a Private Message  Reply
Ok, länge sedan jag uppdaterade här. Sedan igår ser anläggningen ut så här:
Transport: Sony xb930
Dac: Sentec DiAna
Försteg: Embla Erato
Slutsteg: Sentec PA9
Högtalare: Ino Audio pr18

I källaren står även ett par basmoduler med nht1259-betyckning. De används inte för tillfället av utrymmesskäl.

Nyaste tillskottet är Ino-högtalarna (pr18) som ramlade in igår efter en lyckad market operation på hifimagasinet. Jag har en hel del lyssningstimmar med Ino piP i ryggen, men det här är beyond. Maken till fantastisk högtalare har jag aldrig hört. Det är en lite ovanlig stativmodell i studiomonitor-serien.

Om någon är intresserad av ett hifibesök så får ni gärna skicka ett PM. Jag finns i centrala Göteborg.

//Rickard

--- old stuff ---
Här kommer lite bilder. Jag har inte möjlighet att ställa upp systemet som det skall ännu, så jag har inte brytt mig om att ta några "helbilder" på systemet.


Här är en bild på mina högtalare. Kalasbra!!


Min älskade Aleph 5! Så snygg och bra! Och varm...
Och bak skymtar mina extremt highendiga rg-62:or med snygg kabelstrumpa och tejp...

***news***news***news***news***

Nytt slutsteg införskaffat. Passen drog tokmycket ström och var för varm, varför jag kände mig tvungen att byta ut den.

En studentekonomi tål inte vad som helst och en närstående flytt kommer att tvinga mig att själv betala för elen. Då är det inte roligt att ha ett monster som drar 300 watt konstant igång jämt och ständigt...

Så - in klampar istället ett nytt märke för mig: Meridian! An' sweet goodness, det blev bra! Lite tapp i diskant och mellanregister jämfört med Passen, speciellt vad gäller luftighet och 3d, men vikken bas!
Och den rackarn drar bara 40 watt på tomgång...

Nåväl, lite bilder...





Jag är väl inte ensam om att använda gamla klass A-steg som möblemang? För att inte folk skall tro att jag är tokig skall sägas att steget under har haft ihjäl ett par högtalare för mig och jag därför inte vågar koppla in det igen... Så vad passar bättre än att använda det som stöd då kablarna inte räckte ned till Meridianen...

Ino Audio for life

Edited by - DasKapital on 2005/11/21 13:35:04

Johansson
var e mitt Pass?

606 Posts

Posted - 2003/02/18 :  21:18:33  Show Profile Send Johansson a Private Message  Reply
*dräggel*

Vill....ha.......PassLabs..............NUUUUUU!

Ser jag i syne, eller sitter det ett litet mellanregister i högtalarstativet?

//Johansson

Bättre tiga och tas för idiot än tala och undanröja alla tvivel...
Go to Top of Page

DasKapital
Member

614 Posts

Posted - 2003/02/18 :  21:31:19  Show Profile Send DasKapital a Private Message  Reply
Hahaha, du har så rätt så! Visst använder jag morsans gamla golvare som stativ... Jag skall skaffa riktiga stativ när jag får lite mer stålar.

Och klart du skall ha Pass...

Ino Audio for life
Go to Top of Page

andar
Member

303 Posts

Posted - 2003/02/19 :  00:07:46  Show Profile Send andar a Private Message  Reply
Mycket highendigt med RG62!!!! Men jag är mest imponerad av tejpen......

GAIS är tillbaka!!!
Go to Top of Page

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2003/02/19 :  01:21:21  Show Profile Send henricsson a Private Message  Reply
Keramik, I love it.

Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet

Go to Top of Page

x2000
Member

411 Posts

Posted - 2003/02/19 :  07:40:38  Show Profile Send x2000 a Private Message  Reply
hi das k

1:får du inte en bassökning när monken står på mammas gamla högtalare?
2: är det een scanspeak diskant i monken?
3: försteg?

mvh
thomas
Go to Top of Page

DasKapital
Member

614 Posts

Posted - 2003/02/19 :  11:30:15  Show Profile Send DasKapital a Private Message  Reply
quote:
Originally posted by x2000

hi das k

1:får du inte en bassökning när monken står på mammas gamla högtalare?
2: är det een scanspeak diskant i monken?
3: försteg?

mvh
thomas



Hej!
1. är möjligt att elementen i golvaren spelar med. Skall kortsluta högtalarterminalerna så borde den bli lite trögare (torde väl bli EMKsom bromsarkonen).

2. tror det är seas excel-diskanter.

3. harmony design pre9, i väntan på att jag skall bygga en aleph p 1.7

Ino Audio for life
Go to Top of Page

NiclasLundberg
Member

231 Posts

Posted - 2003/02/19 :  18:26:40  Show Profile Send NiclasLundberg a Private Message  Reply

Monkarna är grymmt snygga enligt mej! :)


Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2003/02/19 :  18:31:54  Show Profile Send Saro a Private Message  Reply
Den lilla svarta kuben på golvet var ju heltuff.. monoblock?
Go to Top of Page

DasKapital
Member

614 Posts

Posted - 2003/02/19 :  18:54:29  Show Profile Send DasKapital a Private Message  Reply
quote:
Originally posted by Samuelrönnqwist

Den lilla svarta kuben på golvet var ju heltuff.. monoblock?



Det är ett stereoslutsteg (Pass Aleph 5). 2x60 watt klass A. Drar 300 watt konstant, även utan signal...
Det är verkligen litet, men väger nästan 40 kg om jag inte minns fel. Ljudet är suveränt. Silkigt och mjukt, men med ett myller av detaljer!

Ino Audio for life
Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2003/02/19 :  19:14:58  Show Profile Send Saro a Private Message  Reply
OOOO...
:) verkar ju vara tufft inte bara utseende mässigt.

MVH Samuel
Go to Top of Page

jajon
Ej medlem längre

415 Posts

Posted - 2003/02/19 :  19:24:11  Show Profile Send jajon a Private Message  Reply
Skaffa riktiga stativ!

Det förtjänar så fin elektronik och så vackra högtalare! Snyggt!

Go to Top of Page

DasKapital
Member

614 Posts

Posted - 2003/02/19 :  19:31:07  Show Profile Send DasKapital a Private Message  Reply
Visst skall jag skaffa stativ, men csn är tyvärr rätt restriktiva med hur mycket de betalar ut varje månad...

Ino Audio for life
Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2003/02/19 :  20:02:47  Show Profile Send Saro a Private Message  Reply
DAS: Fråga csn ifall de inte har något HiFi bidrag med. :)
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2003/04/21 :  22:00:47  Show Profile Send marcus_ec a Private Message  Reply
Offtopic! Samuelrönnqwist: E du med igen? Trevligt välkommen!
Go to Top of Page

Rebo
Member

1071 Posts

Posted - 2003/04/22 :  11:41:28  Show Profile Send Rebo a Private Message  Reply
Grattis till Meridian steget. Ett utmärkt val . Den fick fin kritik då den testades i High Fidelity och alla mätningar var mycket imponerande. Den hade väldigt låg distorsion i hela dess arbetsområdet. En av de lägre distorsionsnivåer jag har sett, och över en faktor 10 lägre än Aleph stegen. Snyggt design med den svara glasskivan också.
Go to Top of Page

DasKapital
Member

614 Posts

Posted - 2003/04/22 :  12:02:24  Show Profile Send DasKapital a Private Message  Reply
Det låter fantastiskt bra. Basen är så tung-gung så mormor skulle satt löständerna i halsen om hon hörde!
Vet du vilket nummer/årgång 557:an testades i?

Ino Audio for life
Go to Top of Page

Rebo
Member

1071 Posts

Posted - 2003/04/22 :  12:13:16  Show Profile Send Rebo a Private Message  Reply
Det måste ha varit 2000 eller 2001. Borde stå på deras hemsida.
Go to Top of Page

FCX
Member

154 Posts

Posted - 2003/04/22 :  16:48:04  Show Profile Send FCX a Private Message  Reply
Tjusit slutsteg! Nu blir man allt lite avis :)
Liten fråga, vilka är återföräljare för meridian i sverige? Och vad kostar slutsetget idag?

MVH
Fredrik

Finns inget bättre än att koppla av med bra ljud, en bra skiva och en god single malt. Det är mumma för själen!
Go to Top of Page

DasKapital
Member

614 Posts

Posted - 2003/04/22 :  17:20:36  Show Profile Send DasKapital a Private Message  Reply
Ågrens säljer i göteborg. Kolla på www.ljudtema.se som är distributör.

//Rickard

Ino Audio for life
Go to Top of Page

andar
Member

303 Posts

Posted - 2003/04/24 :  23:49:27  Show Profile Send andar a Private Message  Reply
Wohoooooo, stiligt..... Skulle se bra ut med Audion Premier.....
Vi får se nu vad som händer framåt sommarkanten, en lite deal kanske står på spel.
När blir flytten av då så vi får se hela härligheten snyggt uppställt????

GAIS är tillbaka!!!
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/05/27 :  17:53:26  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Trevligt steg!!! Har en Meridian 588 själv som jag tycker är mycket bra!! Kör med en Gryphon Callisto till och det lär inte bli ett Meridian steg för min del, men snyggt var det!!!!!!!

Såg att du läste I-linjen!! Bra val, precis klar med den själ har bar X-arbetet kvar. Btw såg att KTH "bara" hade 28 poäng obligatorisk matte på I-linjen, vi har 39.5 poäng obligatorisk matte. Hur är det på Chalmers?

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

DasKapital
Member

614 Posts

Posted - 2003/05/27 :  18:04:44  Show Profile Send DasKapital a Private Message  Reply
Chalmers har inte så där extremt mycket matte obligatoriskt. Jag gick ett år på LiTH, och det var mer matte första året. Det råder jag dock bot på genom att välja teknisk inriktning matematik och system på 20 poäng + fördjupningsinriktningen teknisk matematik på ytterligare 40-70 poäng matte...
Som det ser ut nu blir det mycket räkna framöver!

Va gött att vara klar! Vad skall du göra nu? Strategikonsulta som alla andra I-stekare?

Ino Audio for life
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/05/27 :  18:09:50  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Tja, det vet jag inte riktigt =) Först blir det faktiskt 20p tyska i höst. Läste ju systeminriktningen som teknisk och marknadsföring som ekonomisk, funderar på att åka till asien(kina) för att göra x_arbete om telekommarkanden. Inget preciserat än dock....

He he, japp du lär få tillräckliga mattekunskaper...

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

Baltazar
Member

887 Posts

Posted - 2005/11/22 :  00:02:43  Show Profile Send Baltazar a Private Message  Reply
Grattis!

Låter säkert jättebra dom med. Rätt ovanlig modell ute i hemmen kan jag tänka mig, då jag förmodar att dom flesta spelas på i studios.

Ska du komplettera med pX-X och cr80 ochså?

Mvh / Christian


Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2007/01/25 :  16:32:54  Show Profile  Reply
När du var så snäll och skrev hos mig får jag skriva lite här också såklart!

Uppdatera bilderna kanske? Nu fungerar dom inte, vore nice och se!

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000