Vad ska man kalla det för. Äkta faner fast ändå inte
Just den här kallas Royal Ebony. Så här står det om hur de tillverkar den.
"This paper backed veneer is obtained from fast-growing trees grown on plantations in Africa. Natural material is rotary cuted to veneer sheets, which after the removal of defects and imperfections are subjected to gluing to special blocks. In this form wood is ressed what gives the right pattern on veneer. Than the block is cutted on single sheets #8211; veneers. The resulting material is a ferlection of veneers obtainerd using traditional method. However in the case of modified veneer, we have full guarantee repeatability of grain and color."
Jag har bestället det från det här stället på Ebay.
Jag kommer osökt att tänka på att det var några i lumpen som började tävla i hur blanka kängorna kunde bli, och inte bara putsade så att de blev godkända...
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Alla vinklar är sågade med sänksåg eller kap o Gersåg. Man får tänka till lite när man designar lådorna så att vinklarna går att såga
Tycker att det är en smidig metod för att sätta fast faner. Jämfört med kontaktlim så kan man justera in faneret på rätt plats innan man värmer fast det. Jämfört med vått trälim så är det ingen risk att de glider iväg eller att man så lim där man inte vill ha det
Sedan så funkar den här metoden bäst på tunna faner med papper på baksidan. Har testat med 2.5mm faner men då är det svårt att få värmen att räcka.
Jag är inte dum.... Jag har bara otur när jag tänker