HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Engelholm Audio Jokk8
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2018/09/11 :  07:25:11  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply






Ses på Hifi Deluxe!

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!

Edited by - EngelholmAudio on 2018/09/11 19:38:45

mabron
Member

572 Posts

Posted - 2018/09/16 :  09:41:16  Show Profile Send mabron a Private Message  Reply
Lite mer data för oss som inte är på plats....
Storlek, pris utföranden?
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2018/09/16 :  09:47:21  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Jag var där och lyssnade igår, helt klart en rolig set-up! Ta er dit och kolla om ni kan.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2844 Posts

Posted - 2018/09/17 :  12:26:01  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
Gillar konceptet, får hoppas att jag får möjlighet att lyssna någon gång!

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8771 Posts

Posted - 2018/09/17 :  19:43:52  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Jag tycker att det blev lyckat och hörde till de trevligare rummen på mässan/orna.
I detta sammanhang var det ju smart att kunna utnyttja den inbyggda förstärkaren och lägga in en kompensation för att tygla rummets egenheter lite.

Angående videoklippet:
Det brusar ganska mycket. Har du möjligen kört myggan in i kameran med låg nivå och sedan höjt nivån på (den inte alltid så bra) inbyggda förstärkaren i kamerahuset e dyl?
Jag vet att det inte är lätt, men jag tror att du kan våga vara lite mindre försiktig i framtoningen. Det tar nog ett tag att hitta nivån när man ska spela in sig själv.

PS. Jag var inne samtidigt som calm (var det väl?) i söndags. DS.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2018/09/17 :  20:16:07  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Hej och tack för alla värmande ord! Jag e själv nöjd med både högtalaren i sig, men även hur det framställdes på mässan.

Videoklippet är ju nästan ironiskt att det är dåligt ljud i! Jag ska förbättra till nästa gång (men nej jag har inte gainat i efterhand).

Här ses DSP'ns inställning som screenshot.

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000