HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Vinylsvarv + Devialet
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

pwrdesign
Member

200 Posts

Posted - 2018/08/28 :  20:18:37  Show Profile  Visit pwrdesign's Homepage Send pwrdesign a Private Message  Reply
Efter många ur utan Hifi så föll jag för smidigheten med högtalarna från Devialiet.
Skulle vilja addera en vinylsvarv till detta och det finns SPDIF ingång till högtalarna.

Sett att bland annat Pro-Ject har kommit med en Essential III Digital som har ett inbyggt RIIA med optisk ut. Är det ett vettigt val eller får man mer ljud för pengarna om man t.ex. försöker hitta en bättre beggad svarv med ett RIIA som har optisk utgång?

Vad tror panelen?

MvH P

Säljer 3D-skrivare, seglar F18, odlar bin, plåtar analogt och lyssnar på musik

HerrD
200.000-klubben

1749 Posts

Posted - 2018/08/29 :  20:16:07  Show Profile Send HerrD a Private Message  Reply
Mitt tips är att hitta en bra begagnad spelare typ Thorens TD-125 eller varför inte en Technics SL1200/1210 samt bra riaa och en hyffsad a/d. Jag körde med just en TD-125, Kjell o Co riaa med 12V MC-batteri samt a/d från Kjell och det lät oförskämt bra. Har tidigare haft Kuzma och ASR riaa. Gamla spelare är ofta mer musikaliskt orienterade på bekostnad av detaljer men ljuvliga på att förmedla budskapet.

The first principle is that you must not fool yourself and you are the easiest person to fool.

Richard P. Feynman
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000