Author |
Topic |
|
Io
Member
473 Posts |
Posted - 2018/05/12 : 10:34:45
|
Mina herrar
Är det ngn som har lyssnat på Matrix D/A-omvandlare? Det verkar mycket intressant, inte minst för att den använder PS Audios I2S-interface.
Så nästa fråga blir: vad finns det för CD&SACD-transporter som har samma interface. Finns det ngt budgetalternativ till PS Audio?
/O |
- Simply Black Magic & Cantus, Miyajima Shilabe, Stevens & Billington TX103, Audion Premiere 2
- Pioneer 668, PC, Chord Qutest
- Bladelius Saga MkII
- Audion Silvernight MkII alt. Bladelius Mode
- Tannoy Arden
- Supra Sword & LoRad
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2018/05/14 : 07:13:10
|
Jodå, jag har haft en Matrix X-Sabre på lån och det är en väldigt bra DAC. Det är den absolut mest välupplösta jag någonsin haft hemma och den var absolut bom-tyst, inget brus alls. |
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
mabron
Member
572 Posts |
|
iMac
Member
477 Posts |
|
AlfaGTV
600.000-klubben
4819 Posts |
Posted - 2018/05/15 : 10:55:41
|
Jag förstår inte varför man skulle vilja köra i2s från en CD-transport? Har man aversioner mot SPDIF?
Jag har all förståelse för de som vill köra i2s med sina DSD och HighRez-filer men i övrigt ser jag ingen stor fördel. Förklara? |
Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd |
|
|
Io
Member
473 Posts |
Posted - 2018/05/15 : 14:10:53
|
Jag är nyfiken på en transport som tar SACD via I2S till DAC - utan att konvertera signalen. PS Audios kombo kostar 144.000 och det är för många siffror för mig.
/Io |
- Simply Black Magic & Cantus, Miyajima Shilabe, Stevens & Billington TX103, Audion Premiere 2
- Pioneer 668, PC, Chord Qutest
- Bladelius Saga MkII
- Audion Silvernight MkII alt. Bladelius Mode
- Tannoy Arden
- Supra Sword & LoRad
|
|
|
AlfaGTV
600.000-klubben
4819 Posts |
Posted - 2018/05/15 : 18:23:22
|
Ah, såklart... Men, varför inte bara rippa SACDn och låta en asynkron transport leverera signal? (Alltså en dator e.d.) En enkel Gustard U-12 t.ex. har I2S via HDMI ut om du petar in USB i DoP-format. Eller en Audiobyte Hydra m.m. Dock är det lite oklart med t.ex. kanalfördelningen om det inte är anpassade grejer när det gäller I2S. (Med ibland skiftad höger/vänster kanal som effekt) |
Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd |
|
|
|
Topic |
|