Det skall bli ett nytt batteri och en ny jordpunkt. Vi skall även dra om jordkabeln från batteriet till chassit. Det finns att göra men tid och ork tryter.
Jag hade tänkt att mäta upp baslådan i bilen, men Malin körde iväg för att köpa plank. Det kommer förhoppningsvis mätningar i eftermiddag.
Det infrästa handtaget är en fröjd. Det är inte perfekt placerat, men det är till en enorm hjälp när man skall lyfta i och ur lådan. Jag rekomenderar lite dött utrymme i baslådorna era, så ni kan fräsa in riktiga handtag.
Det är både limmat och skruvat. 18 mm plywood håller bra när de största ostagade ytorna är 25 x 75 cm. ROAR8an är ett rent one-note-wonder spl-monster utan krav på ljudkvalitet. Jag valde en ren insida utan flödes-störande stag i vetskapen om att jag troligtvis förlorar lite energi på lådflex istället. Om vi blir nöjda med denna låda och vill satsa på en febrig jakt efter varje potentiell dB så kommer vi köpa ett bättre element och öka på materialtjockleken påtagligt. Detta har dock väldigt lite att göra med ljudkvaliteten. Den är väldigt ond och ilsk. Man aktar sig för volymkontrollen.
Röd kurva är mätt med mikrofonen 3 cm från framrutan på höger sida där de satta mätmikrofonen när vi spl-mätte TPCHn. Gul kurva är såklart en jämförande sim.
Idag hade jag en gnutta energi samtidigt som bilen fanns hemma medans det var ljust.
Här är första mätning på SPL-ROAR8-lådan i bil, dvs i sitt naturliga habitat.
109 dB vid ca 1 volt drivspänning (0,25 watt) borgar för mer spl än nöden kräver.