HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Skänk en slant.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2017/12/15 :  13:57:56  Show Profile Send Figge a Private Message
Gör som jag gjorde.
http://bossan.musikhjalpen.se/tack_swish/D49A97BC36564CC3ACD5358750D0A33C

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.


Edited by - Figge on 2017/12/17 19:15:55

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2017/12/15 :  14:25:21  Show Profile Send FBK a Private Message
Jag och sambon ger till sådant som VERKLIGEN behöver stöd och det är Läkare utan gränser och Stadsmissionen dvs hjälp i krigshärdar och till de allra fattigaste i vårat samhälle. Musikhjälpen ser jag som ett jippo även om tanken är god.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2017/12/15 :  15:50:09  Show Profile Send Figge a Private Message
quote:
Jag och sambon ger till sådant som VERKLIGEN behöver stöd och det är Läkare utan gränser och Stadsmissionen dvs hjälp i krigshärdar och till de allra fattigaste i vårat samhälle. Musikhjälpen ser jag som ett jippo även om tanken är god.



Du tycker alltså att det inte är bra att hjälpa till mot att det säljs 4 barn/minut i världen till sexslaveri.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.


Edited by - Figge on 2017/12/15 15:50:30
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2017/12/15 :  16:08:42  Show Profile Send FBK a Private Message
Har jag skrivit det ? Svar nej! Och det ser man! Och jag avslutar med att "tanken är god" Men jag ser det ändå som ett jippo babbel där de mest står och babblar en massa totalt ointressanta saker, sådant som kallas underhållning idag och som är totalt ointressant. Och hur illa jag än tycker om sexslaveri så fortsätter jag att kalla musik hjälpen för jippo med en massa babbel. Dvs tycker att det är ett större problem än så och borde tas tag i på ett mer allvarligt sätt av dem som kan påverka sådant här men våra makthavare runt om i världen har otroligt svårt att få något vettigt gjort.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2017/12/15 :  17:42:09  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message
Svammel eller inte, hur mycket har du själv gjort för att minska sexslaveriet? Om det fungerar, varför klanka ner på de som försöker?

Heter egentligen Lindblom nu och är dessutom branschoknuten...
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2017/12/15 :  17:42:46  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message
quote:
att det säljs 4 barn/minut i världen till sexslaveri

Jag skänker gärna ett ansenligt belopp till där det gör nytta, t.ex. ammunition att brukas mot kundunderlaget...

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2017/12/15 :  19:32:17  Show Profile Send Figge a Private Message
quote:

Har jag skrivit det ? Svar nej! Och det ser man! Och jag avslutar med att "tanken är god" Men jag ser det ändå som ett jippo babbel där de mest står och babblar en massa totalt ointressanta saker, sådant som kallas underhållning idag och som är totalt ointressant. Och hur illa jag än tycker om sexslaveri så fortsätter jag att kalla musik hjälpen för jippo med en massa babbel. Dvs tycker att det är ett större problem än så och borde tas tag i på ett mer allvarligt sätt av dem som kan påverka sådant här men våra makthavare runt om i världen har otroligt svårt att få något vettigt gjort.

Svar nej, det var min tolkning att du tyckte att andra organisationer var mer värdiga att få dina pengar.
Tyvärr är det väl så att många etablerade organisationers insamlingar ger väldigt lite för ändamålet.
Var du vill skänka dina pengar är helt upp till dig.
Sen är politik något helt annat.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2017/12/15 :  21:23:05  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
Svar nej, det var min tolkning att du tyckte att andra organisationer var mer värdiga att få dina pengar.

Ja jag tycker att andra organisationer är mer värdiga att få mina pengar, det är ett personligt val man gör om man inte är rik och kan hjälpa alla.
quote:
Svammel eller inte, hur mycket har du själv gjort för att minska sexslaveriet? Om det fungerar, varför klanka ner på de som försöker?

LÄS mina inlägg.
Har inte heller gjort något för att minska sexslaveriet (har du?) då jag lägger de få pengar jag har på andra hjälporganisation som jag tycker behöver den slanten och jag bestämmer själv vad och hur jag gör det. Och jag klankar ner på musikhjälpen för jag tycker att det är mycket babbel och lite innehåll och jag anser att jag får tycka så att utan tyck maffians godkännande. Sedan får andra tycka att de är världens bästa hjälporganisation, men för mig är de inte det utan jag tycker familjens slantar hjälper bättre på annat håll och den rätten anser jag att jag har.
Ps. Ibland får jag intrycket att en del tror att alla har en massa pengar, och då säger jag kom ner på jorden och inse att många har inte en massa pengar utan ganska ont om faktiskt. Och något som är statistiskt säkerställt är att de som har mindre pengar är de som ger mest till hjälporganisation, något värt att tänka på för dem som tjänar bra med pengar.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Goldfinger
Member

1795 Posts

Posted - 2017/12/15 :  22:15:06  Show Profile Send Goldfinger a Private Message
quote:
klankar ner på musikhjälpen för jag tycker att det är mycket babbel och lite innehåll


Om jippot i sig bidrar med att öka uppmärksamheten och gör insamlingen effektivare, har vi då inte nått ändamålsenlig framgång?

Mäter det bra så är det iaf inte dåligt..
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2017/12/16 :  14:23:15  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
Jag vill lite kontroversiellt hävda att det är vi etniska svenskar som behöver hjälp idag. Vi är en försvinnande liten minoritet i världen (mindre än 0,1%) och vi håller på att bli en minoritet även i vårt eget land. Vi har ca 20 till 30 år kvar, även om vi idag stänger gränserna.

Jag undrar om Indianerna - med facit i hand - hellre hade behållit sin kontinent men då riskerat att bli kallade för rasister eller främlingsfientliga, eller hade dom skänkt hela den Amerikanska kontinenten till de vita folken igen, och valt fattigdom, alkoholism och social utslagning?


Vi vill Svenskar verkligen ha den framtiden?
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2017/12/16 :  14:58:32  Show Profile Send FBK a Private Message
Tur att du finns Circlomanen,och det är nog inte lite kontroversiellt det du skriver och jag kan tänka mig att en och annan går i taket framför skärmen där hemma. Nu slipper jag kanske fokus ifrån vilken hjälporganisation jag väljer att hjälpa och att jag kallade Musikhjälpen för jippo.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2017/12/16 :  17:09:13  Show Profile Send Vox a Private Message
Vad är definitionen på svensk?
Antal generationer som bott i Sverige?

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2017/12/16 :  17:20:08  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
Som sagt, Rasistisk propaganda hör inte hemma här./Per

I brist på en komplett utbildning i genetik så får Wikipedia gå in som en relativt lättsmält kunskapskälla i ämnet.
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2017/12/16 :  17:44:04  Show Profile Send Vox a Private Message
Var går gänsen för att vara "etnisk svensk"?

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2017/12/16 :  18:01:55  Show Profile Send Figge a Private Message
Nu var det ju inte rasfrågor vi hade på agendan, det får ni faktiskt diskutera någon annanstans.
Här är frågan om ni vill hjälpa utsatta barn.

Skärpning

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.


Edited by - Figge on 2017/12/16 18:02:40
Go to Top of Page

Amatören
100.000-klubben

1755 Posts

Posted - 2017/12/17 :  12:38:59  Show Profile Send Amatören a Private Message
quote:
Jag vill lite kontroversiellt hävda att det är vi etniska svenskar som behöver hjälp idag. Vi är en försvinnande liten minoritet i världen (mindre än 0,1%) och vi håller på att bli en minoritet även i vårt eget land. Vi har ca 20 till 30 år kvar, även om vi idag stänger gränserna.

Jag undrar om Indianerna - med facit i hand - hellre hade behållit sin kontinent men då riskerat att bli kallade för rasister eller främlingsfientliga, eller hade dom skänkt hela den Amerikanska kontinenten till de vita folken igen, och valt fattigdom, alkoholism och social utslagning?


Vi vill Svenskar verkligen ha den framtiden?

Cirlo, du är min idol!

"Amatör, med JBL, TAD, Beyma, 18-Sound, AE, BSS, Xilica, NCore, Marantz och Yamaha!"
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2017/12/17 :  14:41:26  Show Profile Send Vox a Private Message
Ni är för "goa" med era uppmålade skräckbilder om framtiden. Är ni rädda för att inte få äta lutfisk, pitepalt eller är det de svenska dansbanden som kommer att försvinna?

Fram för mer mångfald!

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2017/12/17 :  14:52:09  Show Profile Send Figge a Private Message
Amatören.
Säkert påverkad av sin omgivning i Sölvesborg, SD näst största paritet i kommunfullmäktige.
Nära til Åkessonland.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2017/12/17 :  17:16:46  Show Profile Send FBK a Private Message
Ja man slutar aldrig att förvånas när den mer politiska bilden bakom medlemmarna kommer fram. Jag tex. tycker inte att det är någon skillnad i stort på Moderater och SD, största skillnaden är att de flesta Moderater vill inte skylta med att de främlingsfientliga. Sedan kommer jag aldrig förstå varför folk är så rädda för invandrare som en del är. Så nojiga så att de tror att de kommer ta över landet Sedan måste man tänka djupare, mycket djupare för att se att varför det blivit som det blivit och att det är till största delen våra politikers fel att det blivit som det blivit på sina håll. Och tyvärr finns det ingen politiskt vilja att lösa problemen för det kostar pengar(även om det babblas en del) och då får sådan partier som SD massa röster för de har ju den optimala lösningen, stäng gränserna.
Sedan bör man ju tänka lite också och hur skulle det här landet funka utan invandrare, ingen taxi,pizza,restauranger,kollektivtrafik,äldrevård,städare, lagerpersonal,butikspersonal osv. och det blir bara fler och fler som börjar jobba inom vården. Ja hur skulle det se ut om alla bara försvann, så gå och lägga sin röst på SD då har man inte så nära kontakt med verkligheten som jag ser det och i stort så är det ett odemokratiskt part i som är super toppstyrt där några få bestämmer dagordningen. Men jag är realist och inser att suget efter makten är så pass stor så senats valet 2026 så kommer SD sitta i regeringen för mer än två till tre mandatperioder med minoritets regeringar kommer vi inte ha oavsett partifärg, om nu inte KD åker ur riksdagen för då kan borgarna få problem att få majoritet då C och L än så länge inte vill gå i sängs med SD. Men det kan förändras fort, ny partitopp och makt bakom hörnet så kanske det går ändå.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2017/12/17 :  17:39:28  Show Profile Send Rolf-san a Private Message
§.15 Politik och religion - Detta är ett HiFiForum
Politik och/eller religion berör oss alla men det kan knappast klassas som tillhörande tillhörande HiFi-området.
Därför är det bättre att dessa ämnen hanteras på forum som är ämnade för dessa frågor och inte här hos oss.

När elefanterna slåss, så trampas gräset ner.
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2017/12/17 :  19:17:38  Show Profile Send Figge a Private Message
Kan någon ta bort allt.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

Goldfinger
Member

1795 Posts

Posted - 2017/12/17 :  19:34:54  Show Profile Send Goldfinger a Private Message
quote:
Kan någon ta bort allt.

Instämmer, rejält off-topic och en rad uttalanden som saknar statistiskt stöd.

Mäter det bra så är det iaf inte dåligt..
Go to Top of Page

Amatören
100.000-klubben

1755 Posts

Posted - 2017/12/17 :  20:30:32  Show Profile Send Amatören a Private Message
Figge, detta är påhopp:
quote:
Amatören.
Säkert påverkad av sin omgivning i Sölvesborg, SD näst största paritet i kommunfullmäktige.
Nära til Åkessonland.

Jag tar tillfället i akt att klargöra en sak:
Jag är Sverige demokrat, men SverigeDemokrat? En viss skillnad!
Eller?

För övrigt så håller jag med de som säger "ta bort allt" då jag inte kan se vad som gör tiggeri giltigt på detta forum...

"Amatör, med JBL, TAD, Beyma, 18-Sound, AE, BSS, Xilica, NCore, Marantz och Yamaha!"
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2017/12/17 :  22:22:33  Show Profile Send FBK a Private Message
Det är bättre med hänglås då jag kan stå för vad jag skrivit.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2017/12/18 :  12:57:02  Show Profile Send Figge a Private Message
quote:
Det är bättre med hänglås då jag kan stå för vad jag skrivit.

URSÄKTA VAR DET DU ELLER JAG SOM STARTADE TRÅDEN?

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2017/12/18 :  14:56:49  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
Nej rasistisk propaganda är absolut INTE OK på HiFiForum.nu//Per

Vill man göra nått åt pedofilgrupperna i världen så är det mycket effektivare att stödja Donald Trump och Alex Jones. De finns fler, men de är en bra början.
Svenska Musikhjälpen gör inte mycket skillnad med tanke på vilka det är som köper, utnyttjar och säljer barn för sexbruk här i världen.
Vad tror ni svenska musikhjälpen kan göra mot den globala bankir-politiker-underrättelse-eliten? Tror ni Musikhjälpen kommer gå efter Clintonklanen?

Mvh Johannes


Edited by - Circlomanen on 2017/12/18 15:06:32
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000