HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Manger ? Någon som lekt ?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2017/07/28 :  16:31:51  Show Profile Send time a Private Message  Reply
Har ett gäng Manger MSW som jag funderar på vilken applikation som låter bra, OB eller sluten låda ? Har läst Gravesens sidan m.fl. och det verkar som de är "love or hate" högtalare.
Någon som har erfarenhet ? Det finns en del som gör dem unika och kanske kan det bli riktigt bra ?

Lämnat forumet

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2017/07/30 :  05:55:50  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Har inte hört dem men tycker de ser coola ut. Personligen hade jag kört OB

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2017/07/30 :  16:38:28  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Jag har faktiskt hör dem för rätt längesedan i Danmark på en hifimässa i ett typiskt danskt högtalarbygge Mangarelementet lät bra men inte resten då det inte lirade tillsammans med basen vilket drog ner helhets intrycket det som jag retade mig på då var att de (med basen) inte matchade i tidsrelation med varandra. Jag blev nyfiken på det hela och ansåg mig att jag skulle kunna bygga bättre men det hela föll på att Mangar MSW var för dyr för mig då. Jag funderade på precis som vemsom att det nog skulle fungera med OB eller en lådkonstruktion om man såg till att alt lirar tillsammans.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.

Edited by - Bubbel on 2017/07/30 16:52:41
Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2017/07/31 :  16:26:52  Show Profile Send time a Private Message  Reply
Öppen baffel med en 15" kanske då ? typ gammal med hård lätt kon...
Det råkade komma två par Manger ramlandes och det vore skoj att göra något med dem.
Det intressanta är tekniken, böjvåg utan fasfel ! 250-300Hz delning gör att man inte behöver dela i känsligt område

Lämnat forumet
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2017/07/31 :  20:29:03  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Det tror jag absolut på, och vill gärna höra sen.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000