HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Förslag önskas på fulbygge av toppar
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Dr.G
Member

97 Posts

Posted - 2017/05/07 :  16:51:50  Show Profile Send Dr.G a Private Message  Reply
Hej!

Jag har en12" liggande som sannolikt är en gammal TC-bas. Jag har inga data på den, och har inte bemödat mig med att mäta upp den heller, men jag blev inspirerad av Circlo's tonårsdödare och Anders Martinssons motsvarande varianter för enkla element, så en ROAR12 få det bli. Baselementet har troligen på tok för högt Qts, så det kommer sannolikt att spreta en hel del, men det är en ordentligt fet magnet och det tål massor av effekt och jag har det liggande så det blir som det blir.

Det jag INTE har är något att matcha med för resten av frekvensområdet uppåt. Min plan är att det skall gå att släpa med på de mest ociviliserade röj och tåla all möjlig fysisk misshandel samt vara billiga. Kan nån tipsa om lämplig pris/prestanda-kombination? Jag tänker mig att man kunde köpa några hyggliga element (Monacor?) och snickra ihop några taffliga horn som täcker ~200-2000Hz. Sen kan det få bli ett par sketbilliga piezohorn eller så för diskanten.

Tankar? Tips?

/Dr.G

Jag tror att jag har rätt, men det är verkligen ingen garanti.
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000