HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 ESS PS-1220 hjälp med mellanregister
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Andreas A
Member

407 Posts

Posted - 2017/03/08 :  12:30:21  Show Profile Send Andreas A a Private Message  Reply
Hej!

Införskaffade dessa rätt nyligen och håller som bäst på att renovera dem och skulle behöva få lite förslag på lämpligt mellanregister att ersätta original med.
Anledningen till att jag vill byta ut OEM är för att ena har en mindre skada i pappret samt att dom ESS PS-1220 som kom in till Europa har ett annat mellanregister som ska vara sämre än dom som såldes i USA, Dom som såldes i USA har ett 4" element som är nedsänkt i baffeln och dom i EU ett 5,25 som ligger utanpå baffeln.
Nu är det så tokigt att dom även skruvat fast 5,25" elementet utanför det nedfrästa området så kan inte återställa dem till ett 4" element utan att måla/klä om fronten.

Elementet som sitter där idag är märkt: AC-520M 8ohm 50W - 600-7khz (dom få specar jag hittat)
Delningsfiltret för PS-1220 skall enligt manualen dela vid 380hz och 2000hz

Både OEM & det nuvarande mellanregistret har sluten baksida, tänkte att om jag hittar något som passar bättre med har öppen baksida så lägger jag dit en separat låda för mellanregistret.

Har kikat lite på dessa element men önskar få mera input om någon har bättre förslag.
Monacor ms-125
Faital Pro 5FE120
CELESTION TF-0510








Edited by - Andreas A on 2017/03/08 13:25:18
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000