HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Det kom ett paket från fjärran öster!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Goffe
Member

409 Posts

Posted - 2016/04/07 :  12:37:19  Show Profile Send Goffe a Private Message  Reply

Närmare bestämt Japan!

Goffe
Member

409 Posts

Posted - 2016/04/07 :  12:50:58  Show Profile Send Goffe a Private Message  Reply

Det är alltså Toshibas discontinued production av Jfet:ar 2SJ109BL.

Jag har också 2SK389BL från Reichelt när de fanns där minst 10år sen.

Förslag på vad man ska bygga med dessa?
Go to Top of Page

Tomas J
fd _T_

1550 Posts

Posted - 2016/04/07 :  17:24:34  Show Profile Send Tomas J a Private Message  Reply
Ett transistorsteg!

Ett forum dör utan tillströmning av medlemmar, Agera!
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2016/04/07 :  17:59:09  Show Profile Send Lovan a Private Message  Reply
Säker på att det är originalare? Det är väldigt vanligt med fakes på de där. Vad blev slutpriset på dem?

Ett alternativ är annars att köpa matchade sj74-varianten på diyaudio som kommer från linear.
Go to Top of Page

Goffe
Member

409 Posts

Posted - 2016/04/07 :  19:36:56  Show Profile Send Goffe a Private Message  Reply
Jag var rädd för kopior också därför valde jag köpa de från Japan vilken kostade ca 2000kr ink. frakt. Tullavgifter kommer nog också när de skickas med DHL express. Företaget samarbetar med ALPS bla. och finns lite info. hos Bloomberg. Dessutom måste man vara företag för att handla hos de.http://www.bloomberg.com/research/stocks/private/snapshot.asp?privcapId=11668361

Jag har några par 2SJ109BL från Reichelt vilken jag kommer jämföra med. Jag tog 10års uppehåll från HIFI:n därför har jag dem.

UGS är intressant!
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2016/04/08 :  20:43:07  Show Profile Send Lovan a Private Message  Reply
Det verkar vara ett seriöst företag så jag skulle inte vara allt för orolig över dem. Annorlunda med ebay för 40kr styck så att säga

UGS har jag inte sett nämnas på väldigt länge. Har varit sugen på att testa själv men livet har kommit mellan så att säga.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000