HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Snart kommer Elektrikern!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Jojje66
100.000-klubben

381 Posts

Posted - 2016/01/25 :  19:28:30  Show Profile Send Jojje66 a Private Message  Reply

Hemkommen efter en toppen helg i Sälen. En SSShelg som min värd kallar den. Skidor, skivor och vad nu det sista S:et står för. Det har varit mycket av det mesta som det gärna kan bli här i detta så gästvänliga hem. Framför allt tuff skidåkning nedför och mycket bra musik på generöst tilltagen decibel.

I detta hem pågår förnärvarande ett större renoveringsarbete och herr K visar med en nöjd blick upp röret som är avsett att dra 3faskabeln till bandspelarn som frun utrycker sig i. Även hon ser fram emot att flytta på anläggningen då hon hoppas kunna värma sig med en brasa och inte bara från värmen som slutstegen alstrar. Herr K upptäckte nämligen att den öppna spisen utgör ett fantastiskt väl fungerande fundament till skivspelaren.

Och nu då till frågan. Skall han nöja sig med att elmästaren petar i de sladdmaterial han tar med sig i bilen eller finns det något speciellt i kabelväg som han hellre bör välja?

VH Johan

RuneStone
Member

1961 Posts

Posted - 2016/01/25 :  20:21:32  Show Profile  Visit RuneStone's Homepage Send RuneStone a Private Message  Reply
Är det där i Sälen ?

har jag missat en audiofil i mitt närområde månne ?

angående frågan så är väl alltid en emc-godkänd kabel trevligt..
inte alls säkert att den gör någon nytta, men handlar det om 1 kabel och korta sträckor så är merkostnaden försumbar.

"syftet är som sagt att efterlikna ett transistorsteg.."
Go to Top of Page

Jojje66
100.000-klubben

381 Posts

Posted - 2016/01/25 :  21:15:40  Show Profile Send Jojje66 a Private Message  Reply
Då får vi ta och läsa på lite om dessa EMCanpassade kablar.

Visst finns det ytterligare en audiofil där uppe. I en förort till Sälen, Transtrand. Det kanske till och med ligger ett stycke åt ditt håll?
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2016/01/25 :  21:24:01  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Den dära gubben känner jag igen! O anläggningen med för den delen!

Och jo, där kan man spela rätt högt.. Förmodligen kan man se svallvågor på Västerdalälven när Hr K är på sittspelglada humör!

Go livekänsla, helt klart!

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Jojje66
100.000-klubben

381 Posts

Posted - 2016/01/25 :  22:15:22  Show Profile Send Jojje66 a Private Message  Reply
Visst inträder det spelglade humöret mellan varven. Vi ett tillfälle en midsommarafton blev Malungspolisen så begeistrad att man gjorde sig en tur ett antal mil efter att en granne 5km ner efter älven gjort sinn röst hörd. Själv tror jag att dom bara ville lyssna på lite bra musik. Tidigare lät anläggningen mest mycket men nu börjar det bli ordning på saker och ting. Lyssnade bla. på Bowies Lets Dans, lpn och det lät alldeles väldans trevligt. Men nu behövs det ström och där ser herr K 3fas som enda alternativet!
Go to Top of Page

RuneStone
Member

1961 Posts

Posted - 2016/01/26 :  21:44:00  Show Profile  Visit RuneStone's Homepage Send RuneStone a Private Message  Reply
Jag bor i Malung så Transtrand är lite närmare ja..

Vem är herren i fråga ?

är ju nära att åka på besök..
är ju dessutom elektriker till yrket..

"syftet är som sagt att efterlikna ett transistorsteg.."
Go to Top of Page

Jojje66
100.000-klubben

381 Posts

Posted - 2016/01/27 :  12:00:11  Show Profile Send Jojje66 a Private Message  Reply
Herren i fråga heter Kristofer Widing och bor nedanför Statoilmacken vid älven. Tel 070 5603220 och har mail hoffaw@telia.com
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000