HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Nya rykten om HD-musik på Itunes
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

sladdbarn
Member

2846 Posts

Posted - 2015/12/23 :  20:23:27  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
Nya uppgifter gör gällande att Apple planerar att uppgradera musiken i Itunes till så kallat HD-ljud, med möjligheter till en mer omfångsrik och detaljerad ljudbild.

http://www.99mac.se/artikel/8087-nya-rykten-om-hd-musik-pa-itunes

Drömmer om bra ljud...

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2015/12/24 :  10:55:21  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Ska de fortsätta att sälja musik, så måste de erbjuda något bättre än det som strömmas.
Jag kan tänka mig att försäljningen rasar ordentligt och att Apple tvingas till detta, vilket är väldigt positivt.
Jag har gjort några köp av skivor som inte har varit tillgängliga på annat sått, men det har alltid känts som den sista utvägen.
Även om Apple genomför detta, så är det bästa alternativet att köpa från artisternas egna hemsidor.
Apple tar hälften av intäkterna, trots att artisterna har produktionskostnaderna..

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2846 Posts

Posted - 2015/12/31 :  11:54:52  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
Japp.

Jag hoppas att högupplöst kommer att sätta press på musiktillverkarna att spela in musik med bättre kvalité.
(men är skeptisk)

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.09 sekunder. Snitz Forums 2000