Bilderna gör ingen rättvisa för hur snygga dom är. Det var verkligen en rolig resa och snabbt gick det också från några skivor till färdiga horn. Men än är du inte klar Marko Jag tar lite åt mig det du skrev Bernt men du har alldeles rätt . Har alldeles för många projekt igång samtidigt och alla är "nästan" färdiga. Ska skärpa mig
I påskhelgen så påbörjade jag bygget av baslådorna och Wing Zero kom över och hjälpte mig med sågningen. Lådorna är byggda med JBL's modell C35 som förebild. Lådan är byggd med 20mm plywood innerst och 16mm mdf ytterst. Baffeln är gjord av 2st 19mm mdf som är ihoplimmade. Lådan blir ganska tung med flyttas enkelt eftersom den står på hjul Hittade ett produktblad på C35 och tydligen så kunde man få lådan i lite olika träslag, bland annat Mahogny faner. Så det blev en beställning av 5 kvadrat 1.5mm båtfaner från Göteborg. Det har varit lite knepigt att få till bitarna eftersom dom är så stora som 75*66 cm som störst. Jag saknar tillgång till fanerpress så det har blivit till att använda fantasin igen. Just nu stryker jag samma lack på dom som jag använt på hornen, båtlack från Biltema. Här är lite bilder på galenskaperna.
"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.
Då är lådorna så gott som färdiga. Det som återstår att göra är att rolla på ett lager färg till på bafflarna, terminaler och skruva i elementen. Jag tänkte placera delningsfiltren i varsin låda ovanpå baslådorna bredvid trähornen. Det blir enkelt att göra eventuella justeringar i filtren.
Med klarlacken på, blir det ju tokstiligt. Var har du köpt hjulen, förresten?
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor