HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Händelse: Marten på HEM 2015
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Mårten Design
Member

252 Posts

Posted - 2015/01/28 :  16:44:01  Show Profile  Visit Mårten Design's Homepage Send Mårten Design a Private Message  Reply
Marten på HEM 2015

2015 February 7, 8

Högtalare: Marten Coltrane Supreme 2, oöverträffad med extrem upplösning, mjukhet, dynamik, timing och naturlighet!

Monoförstärkare: Analog Domain Athene, 2000W med kontroll, dynamik, upplösning och mjukhet!

Digital: MSB Technology Select DAC, den nya referensen som ingen kommer i närheten av!

Skivspelare: Rui Borges Turntables Ultimo, referensklass!

Tonarm: Swedish Analog Technology, den bästa tonarmen vi hört!

Phono först: Whest Audio REF V MKII, bäst!

Kablar: Jorma Design Statement/Prime, också bäst!

Strömrening: GigaWatt PC-4 EVO, gör underverk!

Möbler: Solid Tech Hybrid, perfekt!

Akustik: SMT, oumbärligt!

Vi kommer också att spela på ett mindre system som inte är mycket sämre det: Marten Duke 2 högtalare, Analog Domain M75D integrerad förstärkare på 2x250W samt MSB Analog DAC!

Välkomna!

Mer info hittar ni här: Coltrane Supreme 2, AD Athene, MSB Select DAC, Rui Borges Ultimo, Swedish Analog Technology, Whest Audio, Jorma Design, GigaWatt, SMT, Duke 2, AD M75D, MSB Analog DAC, Solid Tech Hybrid

Edited by - Mårten Design on 2015/01/28 17:06:25

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2015/01/28 :  16:54:29  Show Profile Send Rolf-san a Private Message  Reply
Ursäkta min synnerligen dumma fråga. Kanske till och med opassande, men det tar jag. Är det möjligt att Coltrane Supreme 2 kostar 3,5 mille?

När elefanterna slåss, så trampas gräset ner.
Go to Top of Page

Mårten Design
Member

252 Posts

Posted - 2015/01/28 :  16:58:20  Show Profile  Visit Mårten Design's Homepage Send Mårten Design a Private Message  Reply
Visst, så är det.

Mvh
Go to Top of Page

Mårten Design
Member

252 Posts

Posted - 2015/02/04 :  14:26:11  Show Profile  Visit Mårten Design's Homepage Send Mårten Design a Private Message  Reply
En liten teaser!

Skivspelare: Rui Borges Ultimo MKII, SAT tonarm och pickup Ortofon MC Anna

Digital: MSB Select DAC

Vi har nu spelat med dessa underverk ett par dagar och båda spelar så bra som källor kan spela i dagsläget. Vi är mycket glada att spela på dessa på mässan i helgen.

Mvh
Go to Top of Page

Mårten Design
Member

252 Posts

Posted - 2015/02/07 :  11:25:30  Show Profile  Visit Mårten Design's Homepage Send Mårten Design a Private Message  Reply
Go to Top of Page

Mårten Design
Member

252 Posts

Posted - 2015/02/07 :  11:28:29  Show Profile  Visit Mårten Design's Homepage Send Mårten Design a Private Message  Reply
Go to Top of Page

Rickard.v
Member

195 Posts

Posted - 2015/02/07 :  18:51:40  Show Profile  Visit Rickard.v's Homepage Send Rickard.v a Private Message  Reply
Mårten vill ni berätta vad som hände idag egentligen?

Denon Dali Supra.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2015/02/08 :  13:09:31  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Fejan rapporterar att 1812 "sprängde" högtalarna och jag ser en bild på ett väldigt vackert men trasigt mellanregister. Vilken mardröm!

Jag lider med Marten-gänget och hoppas att de lyckats få till något under natten.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2015/02/08 :  14:10:00  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Det fixades med en löpare som flög tur och retur Tyskland inatt så det spelar för glatta livet!

Starkt jobbat!

Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2015/02/08 :  18:41:08  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Jag tar av mig hatten för Marten gänget som ställer ut detta helt galna system utan minsta chans att sälja utan bara för att det är roligt. De är verkligen generösa på allra bästa sätt.

Som vanligt spelades det bästa sväng (men kanske inte bästa inspelning) blandat med fina inspelningar (men kanske inte roligast musiken) i en enda soppa. Härligt. Inga rynkade näsor bara för att inspelningen inte var perfekt.

[/URL]

Jag hoppas att de åtminstone slapp betala för rummet, för det var säkert tillräckligt dyrt att bara frakta hit dessa jättar med all elektronik.

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Wader
Member

460 Posts

Posted - 2015/02/09 :  05:34:18  Show Profile Send Wader a Private Message  Reply
Det måste vara lite surt att ha ett så fint system och inte kunna lyssna på den musik man gillar utan tvingas spela och lyssna på fin.inspelningar med musik som kan kanske inte gillar. Precis där försvinner musikglädjen för mig.

Dancing in the shadows of my memories.
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2015/02/09 :  07:12:37  Show Profile Send jonasz a Private Message  Reply
Skulle det inte gå att spela vilken musik som helst på dem.

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2015/02/09 :  08:59:23  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Jodå, visst går det.

quote:
Som vanligt spelades det bästa sväng (men kanske inte bästa inspelning) blandat med fina inspelningar (men kanske inte roligast musiken) i en enda soppa. Härligt. Inga rynkade näsor bara för att inspelningen inte var perfekt.

Men kanoner var tydligen inte så lyckat.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2015/02/09 :  13:04:28  Show Profile Send jonasz a Private Message  Reply
Jag tyckte de lät fantastiskt bra!

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2015/02/09 :  18:03:32  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Det gjorde det säkert, men det var tydligen 1812 och kanonerna i den som fick mellanregistret att haverera. Om jag inte minns fel så finns det en varning på skivomslaget. Om man skruvar upp tillräckligt, då kan man nog ta kål på det mesta. Inspelningen får sägas ha hyfsat dynamiskt omfång.

För mig blev det dock ingen mässa på grund av kroppsvirus. Virusdefinitionerna innehöll tydligen inte signaturen för just den varianten...

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2015/02/09 :  21:22:11  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
quote:

Det måste vara lite surt att ha ett så fint system och inte kunna lyssna på den musik man gillar utan tvingas spela och lyssna på fin.inspelningar med musik som kan kanske inte gillar. Precis där försvinner musikglädjen för mig.
Nej, det där är ett missförstånd. Enligt utsago svängde det som sjutton oavsett vad man stoppade i systemet.

Det som inträffade var nog en kombination av ett av de mest dynamiska styckena som finns inspelade och en demonstratör som inte kände systemet och/eller musikstycket. Att få 2kW slutsteg att klippa är en bedrift! Denna gången, tyvärr en dyr sådan...

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000