Tonarm: Swedish Analog Technology, den bästa tonarmen vi hört!
Phono först: Whest Audio REF V MKII, bäst!
Kablar: Jorma Design Statement/Prime, också bäst!
Strömrening: GigaWatt PC-4 EVO, gör underverk!
Möbler: Solid Tech Hybrid, perfekt!
Akustik: SMT, oumbärligt!
Vi kommer också att spela på ett mindre system som inte är mycket sämre det: Marten Duke 2 högtalare, Analog Domain M75D integrerad förstärkare på 2x250W samt MSB Analog DAC!
Skivspelare: Rui Borges Ultimo MKII, SAT tonarm och pickup Ortofon MC Anna
Digital: MSB Select DAC
Vi har nu spelat med dessa underverk ett par dagar och båda spelar så bra som källor kan spela i dagsläget. Vi är mycket glada att spela på dessa på mässan i helgen.
Jag tar av mig hatten för Marten gänget som ställer ut detta helt galna system utan minsta chans att sälja utan bara för att det är roligt. De är verkligen generösa på allra bästa sätt.
Som vanligt spelades det bästa sväng (men kanske inte bästa inspelning) blandat med fina inspelningar (men kanske inte roligast musiken) i en enda soppa. Härligt. Inga rynkade näsor bara för att inspelningen inte var perfekt.
[/URL]
Jag hoppas att de åtminstone slapp betala för rummet, för det var säkert tillräckligt dyrt att bara frakta hit dessa jättar med all elektronik.
Micke
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Det måste vara lite surt att ha ett så fint system och inte kunna lyssna på den musik man gillar utan tvingas spela och lyssna på fin.inspelningar med musik som kan kanske inte gillar. Precis där försvinner musikglädjen för mig.
quote:Som vanligt spelades det bästa sväng (men kanske inte bästa inspelning) blandat med fina inspelningar (men kanske inte roligast musiken) i en enda soppa. Härligt. Inga rynkade näsor bara för att inspelningen inte var perfekt.
Det gjorde det säkert, men det var tydligen 1812 och kanonerna i den som fick mellanregistret att haverera. Om jag inte minns fel så finns det en varning på skivomslaget. Om man skruvar upp tillräckligt, då kan man nog ta kål på det mesta. Inspelningen får sägas ha hyfsat dynamiskt omfång.
För mig blev det dock ingen mässa på grund av kroppsvirus. Virusdefinitionerna innehöll tydligen inte signaturen för just den varianten...
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
quote: Det måste vara lite surt att ha ett så fint system och inte kunna lyssna på den musik man gillar utan tvingas spela och lyssna på fin.inspelningar med musik som kan kanske inte gillar. Precis där försvinner musikglädjen för mig.
Nej, det där är ett missförstånd. Enligt utsago svängde det som sjutton oavsett vad man stoppade i systemet.
Det som inträffade var nog en kombination av ett av de mest dynamiska styckena som finns inspelade och en demonstratör som inte kände systemet och/eller musikstycket. Att få 2kW slutsteg att klippa är en bedrift! Denna gången, tyvärr en dyr sådan...
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister