Author |
Topic |
|
manw
Member
445 Posts |
Posted - 2014/12/26 : 11:35:18
|
Satte ut en annons på Hifimagasinet igår kväll, på en gammal MiniDisc-spelare
När jag tittade i min e-post i morse så hade jag direkt fått ett svar. Tyckte svaret var lite mysko, när man vare sig ställt några frågor om prylarna, och att man skulle kontakte henne.
Googlade och fann ett par olika annonssidor där hon lånar snabba pengar till privatpersoner för 2% per månad, vilket motsvarar en årsränta på 27%! Kanske är de ute o letar efter folk som har dåligt om pengar i Juletid :-/
Då ger jag hellre bort prylarna än kommer i kontakt med lånehajar o deras torpeder...
|
/Mats, född nyfiken |
|
peterh
Semesterfirare
1056 Posts |
Posted - 2014/12/26 : 18:37:08
|
Och vilken mailadress angav hon ?
Du kan ju publicera delar av svaret så kan det kanske medverka till att ingen mer blir lurad. |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2014/12/31 : 11:47:23
|
Ja vad skall man säga, det verkar gå att göra business på alla möjliga sätt. |
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
peterh
Semesterfirare
1056 Posts |
Posted - 2014/12/31 : 12:56:22
|
man skall nog göra åtskillnad på att göra business och att ägna sig åt bedrägeri. Det är en avgrund mellan dessa.
Ärligt bedrivna affärer är till ömsesidigt gagn. Bedrägeri bedrivs i skuggorna, därför är det viktigt att publicera uppgifter om bedragares identiteter och modus operandi, okuningheten är bedragarnas största tillgång.
|
|
|
|
Topic |
|