Author |
Topic |
|
opethic
Member
2890 Posts |
Posted - 2014/11/12 : 10:50:41
|
Nu ska jag fråga något dumt, tror jag.
Jag har ingen "smart-TV" men vill kunna titta på tex. Netflix. Att koppla in Laptopen fungerar men blir ruskigt klumpigt. Duger det med en surfplatta, vilken som helst? Är inte ute efter att köpa en värstig surfplatta, bara en billig (begagnad?) som gör jobbet. |
Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/ www.facebook.com/BurningSkullRec |
|
goodsound
Member
232 Posts |
Posted - 2014/11/12 : 10:59:53
|
Apple tv så har du allt inbyggt. Du kan du köra AirPlay om du har en iPhone eller iPad! Jag ser bara på playkanaler och det fungerar finfint. |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2014/11/12 : 11:46:09
|
Det blir busbra med en chromecast!
Telefonen som fjärrkontroll och netflix HD via en chromecast, funkar klockrent! 310:- för chromecasten och du är på gång, billigare går det nog inte att göra det. |
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
opethic
Member
2890 Posts |
|
opethic
Member
2890 Posts |
|
goodsound
Member
232 Posts |
Posted - 2014/11/12 : 12:54:24
|
Ansluta genom wifi. Inga kablar! |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2014/11/12 : 12:58:19
|
Chromecast: - Anslut chromecasten till WIFI - Seden tar man appen från Netflix i sin telefon(också wifiansluten till samma nätverk som Chromecasten) och väljer vilken film man vill se. När man valt väljer man att spela upp den på Chromecast'en. Samtidigt omvandlas telefonen/appen till en fjärrkontroll för filmen man valt.
Det är telefonen/appen som knyts emot netflix-kontot, Chromecast'en blir bara en "uppspelningsapparat för tillfället" och är inte knuten till något konto. |
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
opethic
Member
2890 Posts |
|
|
Topic |
|