HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Det kom en låda till! Lastad med mer PIO!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2014/10/12 :  11:39:07  Show Profile Send Adagio a Private Message  Reply
Det är nyfikenhet och tidigare erfarenheter som driver mig. Vetskapen hur vissa komponenter brukar låta. Jensens Cu folie PIO brukar göra ljudet: rent dynamiskt och enl mig väldigt behagligt. Kanske inte de mest detaljerade och luftiga komponenterna , men de ger en naturlig musikalitet i alla konstellationer som jag provat.
Ang drosslarna sitter det 3 par av olika storlekar i denna, de som sitter i Pi filtret har gått väldigt varmt. Jag frågade bla Bernt och han tyckte inte det såg alarmerande ut men undrade varför de gått så varmt.
På Cary tyckte de att det såg normalt ut. Jag frågade även Josef Svalander och han sa att det var mekanisk dämpmassa som läckt ut och att detta var relativt vanligt och inget att oroa sig för. Så länge mekaniskt brum inte uppstod var det lugnt.
I samband med konsultationen med Cary såg jag deras uppgraderings-tjänst och rådfrågade vad man kunde göra själv. Resultatet är då detta ovanstående praktexemplar!

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000