HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Om HiFiForum
 Forummjukvara och buggar
 Status för bildserver
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2014/08/11 :  11:07:38  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Hur är det nu?
Är HF fortfarande helt renons på en egen bildserver?

Petter har på min förfrågan hjälpt till och letat fram sina bilder från sitt utmärkta inlägg som förklarar hur man simmar allsköns lådor med hornresp.
Jag har dom nu i min postbox, och tänkte restaurera tråden med dessa bilder.

Men lägger jag dessa på någon random bildserver därute så lär det väl inte gå lång tid innan det krånglar igen och bilderna är borta.
Kollar man runt i forumets äldre delar så finns det snart inte en bild kvar någonstans, alla fria bildservertjänster verkar ofunka efter en tid.

Jag har tyvärr ingen egen domän, och även om jag hade så vore den inte heller speciellt säker plats, även jag ändrar mig i mitt liv.
Samma är det med det serverutrymme min ISP ger mig, jag kanske byter ISP någon gång.

Ryssen
100.000-klubben

8243 Posts

Posted - 2014/08/11 :  11:53:57  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Photobucket verkar fungera (än sålänge)om man besöker sitt konto ibland.
Har haft photobucket gratis iallafall 10år.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2014/08/11 :  11:59:33  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
quote:
om man besöker sitt konto ibland.

Ja då är det ju den biten då ...

Jag skapade ett PB-konto för länge sedan, har nu inte gått in på det på flera år nu...
Antagligen är det väl trasiga bilder även där nu, då ...


edit:
Nej se där, jag kollade just och bilderna funkar fortfarande.

Jag vill minnas att photobucket även stoppar bildvisningen temporärt ifall trafiken blir för hög - för många bildladdningar/månad.

Edited by - Mickel-mackel on 2014/08/11 12:02:10
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2014/08/11 :  14:45:02  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
quote:
Är HF fortfarande helt renons på en egen bildserver?
Ja tyvärr. Vi har kvar alla våra gamla bilder, har en server att köra dem från men tyvärr är IP-tjänsten på den linan allt annat än tillförlitlig. Vidare har dagens mjukvara inget stöd för bilduppladdning.

Om vi skall ta oss ur den sitsen vi sitter i behövs hjälp med att sätta upp den nya forum-mjukvaran alternativt donationer så att vi kan köpa tjänsten

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2014/08/11 :  14:46:47  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Vad skulle det kosta?

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Tomas J
fd _T_

1540 Posts

Posted - 2014/08/11 :  15:01:01  Show Profile Send Tomas J a Private Message  Reply
Hur är det med orken och drivet Pac?

Vi vet ju att du tidigare har annonserat efter ny ägare av forumet och det har ju tidigare varit tal om donationer m.m för att utveckla forumet.

Om du orkar och vill, hur kan vi hjälpa till ekonomiskt?

Ett forum dör utan tillströmning av medlemmar, Agera!
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2014/08/11 :  16:06:36  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
quote:
Hur är det med orken och drivet Pac?
Vi vet ju att du tidigare har annonserat efter ny ägare av forumet och det har ju tidigare varit tal om donationer m.m för att utveckla forumet.


Det var en riktigt riktigt bra fråga!

- Försäljning
Jag fick både oseriöst och seriöst intresse på den förfrågan jag hade ute. Av olika anledningar så gick det inte att få till det med de seriösa intressenterna som fanns(för att slippa spekulationer, det var inte pengar/ersättning som gjorde att det sprack)

- Donationer
Jag har tidigare avböjt donationer för att utveckla HiFiForum av den enkla anledningen att det kännts som att "gå runt med tiggarmössan". Jag har hela tiden kännt att vi har kompetensen på forat för att göra vårt mjukvarubyte och det har vi säkert, men supporten uteblir när jag frågar efter den. Samtidigt så ser jag att donationer börjar bli den gängsemetoder för icke-kommersiella aktörer att få support.

Det gör att jag börjat omvärdera donationer som en väg framåt. Speciellt om det handlar om att ta in donationer för att köpa en specifik tjänst, typ mjukvarukonverteringen.

- Pac's ork och driv
En sak är väldigt klar: min hobby är inte att bedriva fora. Min drivkraft till att vara engagerad i HiFiForum är INTE Fora-biten utan HiFi. Det är det vi snackar om som är mitt huvudintresse. Att jag känner starkt för att alla skall få chansen att komma till tals och att vi skall vara civiliserade emot varandra är mer en bonus och inte min huvudfokus. Så, att bedriva fora är en belastning för mig och ger mindre energi än vad det tar. Hade det varit något annat ämne än HiFi hade "jag klivit ut genom dörren" för länge sedan.

Jag har under de senaste 4-5 åren sänkt ambitionsnivån för mitt engagemang i HiFiForum ganska rejält. Ett tag trodde jag att mitt reducerande av engagemang skulle döda HiFiForum(snacka om hybris va?!!!! ), men HiFiForum och dess medlemmar har visat att forat funkar alldeles utmärkt utan mig.

Att nå den insikten har tillåtit mig att ägna mig åt mina hobbies istället, bland annat strömmad musik och mina Klipsch-horn, och jag har hittat en någorlunda balans mellan engagemang i HiFiForum och mitt eget liv.

Så, jodå, det finns både ork och driv hos mig, men inte i den utsträckning som jag har haft tidigare. Om vi kan hitta rätt balans(åtagande) för mig i att konvertera vår mjukvara och få till en eller några kompetenta konsulter så ser jag idag inget hinder i att vi genomför konverteringen med donationer.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2014/08/11 :  16:40:18  Show Profile Send Rolf-san a Private Message  Reply
quote:
...ser jag idag inget hinder i att vi genomför konverteringen med donationer.

Låter bra
Tyvärr har jag inget annat att tillföra än ekonomiskt stöd.
Pga kunskapsbrist.

När elefanterna slåss, så trampas gräset ner.
Go to Top of Page

Tomas J
fd _T_

1540 Posts

Posted - 2014/08/11 :  18:30:23  Show Profile Send Tomas J a Private Message  Reply
Var sätter jag in pengarna?

Jag tycker att du gör helt rätt som prioriterar dina egna intressen i första hand.

tack för din strålande insats hittills!

Ett forum dör utan tillströmning av medlemmar, Agera!
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2014/08/11 :  23:03:55  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Säger som ovanstående!

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2014/08/12 :  07:18:00  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
OK, då börjar jag samla in pengar för det. Ge mig några dagar för att sätta upp ett konto, jag återkommer.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8771 Posts

Posted - 2014/08/12 :  09:00:39  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
I'm in!

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Tomas J
fd _T_

1540 Posts

Posted - 2014/08/12 :  09:23:16  Show Profile Send Tomas J a Private Message  Reply
Härligt, bra att du kommer till skott!

:)

Ett forum dör utan tillströmning av medlemmar, Agera!
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2014/08/12 :  13:13:49  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
Forumets gamla bilder är ett ovärderligt arkiv och bara att få tillbaka merparten av dem är värt att betala seriös deg för. En uppdatering av forumet blir en fin bonus! Klart man är med!
/M
Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2844 Posts

Posted - 2014/08/14 :  13:11:48  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
Självklart är jag också med!

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2014/08/14 :  19:02:59  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Har inte heller varit överdrivet aktiv de senaste åren fast jag är inne och kollar varje kväll .

Just bilderna är en viktig del av forumet, så därför donerar jag mer än gärna, hmmm, jag donerar gärna bara för att hififorum skall finnas kvar.

Hoppas att bli aktivare inom en snar framtid .

PG

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

HJ
Member

799 Posts

Posted - 2014/08/15 :  08:30:46  Show Profile Send HJ a Private Message  Reply
Jag förstår tvekan till att ta in donationer. Om det blir mindre pengar än vad som behövs, hur täcker Pac upp det som saknas? Och motsatsen, skall ett överskott läggas i lager för framtida investeringsbehov? Kan ju också lösas genom att eventuellt överskott läggs till någon hjälporganisation. Det finns många i behov av hjälp i dag...

Jag insåg att jag varit medlem i 10 år och läst i fler. Jag postar inte så ofta och intresset går i vågor, men ändå loggar jag in och läser mer eller mindre dagligen. Det har inte kostat mig någonting alls men gett mig desto mer.

Så för att försöka samla ihop svamlet... Självklart donerar jag en slant för att kunna bidra till att hålla igång hififorum.

"So here I am once more..."

Go to Top of Page

lindome
Member

1054 Posts

Posted - 2014/08/15 :  08:40:06  Show Profile Send lindome a Private Message  Reply
Självklart bidrar jag med!

Trist när man saknar bilder i gamla trådar som man vill läsa igen
Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2844 Posts

Posted - 2014/08/15 :  18:39:17  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
Hur mycket pengar behövs?

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

Tomas J
fd _T_

1540 Posts

Posted - 2014/08/24 :  19:34:59  Show Profile Send Tomas J a Private Message  Reply
Hur går det med kontostartandet?

Ett forum dör utan tillströmning av medlemmar, Agera!
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2014/09/03 :  07:31:46  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Det är ingen idé att börja insamlingen innan vi har en väg framåt. Just nu jobbar jag med att ta reda på hur mycket pengar som kommer att gå åt. När det är klart och vi har en leverantör som är trovärdig så startar jag insamlingen.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Tomas J
fd _T_

1540 Posts

Posted - 2014/09/03 :  09:38:32  Show Profile Send Tomas J a Private Message  Reply
Kanoners!

Ett forum dör utan tillströmning av medlemmar, Agera!
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2014/10/15 :  18:35:43  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Uppdatering:

Efter diskussionerna här kom en medlem med förslag som gjort att vi i några veckors tid jobbat med att konvertera vår databas till en kommersiell forum-mjukvara. Igår hade vi ett litet möte och senaste nytt är att nu har vi en konverterare som konverterar hela databasen. Det betyder att vi kan läsa/editera/posta/... i befintliga trådar med den nya mjukvaran.

Jag vet inte om vi behöver insamlingen, men jag låter det vara osagt tills vidare.

Det är fortfarande långt kvar tills vi har en ny forum-mjukvara, men det görs framsteg som jag gärna vill dela med mig av.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2014/10/15 :  18:42:08  Show Profile Send Rolf-san a Private Message  Reply

När elefanterna slåss, så trampas gräset ner.
Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2844 Posts

Posted - 2014/10/15 :  19:11:19  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2014/10/17 :  06:31:30  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000