HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Vart tar energin vägen
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

BuffaloBengt
Member

378 Posts

Posted - 2014/03/15 :  14:29:05  Show Profile Send BuffaloBengt a Private Message  Reply
Se droppet vid 60 och 100 hz

Jag har MLTL med Faital 15HP1010 och Beyma 755 ti med Faital lth142 horn delar vid 2000hz 12 db. Se mäningen den är mätt i lyssnings position så rummet eller placering är problemet. Mätningen ser inget snygg ut tycker jag men det låter kalas.



Bengt

"Om det inte känns så hörs det inte"
Och nu känns det

DrBoar
Member

456 Posts

Posted - 2014/03/15 :  20:04:37  Show Profile Send DrBoar a Private Message  Reply
Kolla in
http://www.hifizine.com/2012/06/bass-integration-guide-part-3/
Go to Top of Page

BuffaloBengt
Member

378 Posts

Posted - 2014/03/16 :  12:42:50  Show Profile Send BuffaloBengt a Private Message  Reply
Tack en riktigt bra länk det där, jag provade att tillföra två subbar som jag hade stående i garaget. 2 st 18" dipol subbar som jag ställde mitt i mellan högtalarna och lät dom spela väldigr smalbandigt och nog blev det bättre. Ska även testa med två dubbel 8" som står på övervåningen och samlar damm, senare i veckan. Ska kolla på programmet och ta en helg och mäta lite mera.

Lösningen är alltså mera konarea. Frågan hur mycket? och hur.

Bengt

"Om det inte känns så hörs det inte"
Och nu känns det
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000