HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Någon som spelar på dipoler nu för tiden?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2014/03/12 :  12:39:51  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Det var några år sedan jag hade mina dipoler igång och spelande och nu är jag sugen på uppdatera systemet.

Jag har sökt lite på forumet och några system passar mina idéer tror jag.

Jag tänker mig något i stil med elementen från Howthorne eller aespeakers
http://hawthorneaudio.us/
http://www.aespeakers.com/

Är det någon som spelar dylika man kan komma och lyssna på?

Alternativt tänker jag använda elementen jag har
PHL 10"are och Fountek banddiskanter. Tyvärr matchar de inte riktigt i känsliget utan dämping av mellanregisteret. och istället bygga något basstöd med högre känslighet till, inte nödvändigtvis dipoler i basen).

(säljer mina gamla SLS-12or om någon är intresserad).

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"

solhaga
100.000-klubben

2674 Posts

Posted - 2014/03/12 :  12:45:40  Show Profile  Visit solhaga's Homepage Send solhaga a Private Message  Reply
Antar att du har sett mina trådar.
Lite långt att resa kanske.

Medlemspresentation.
Senast lyssnat.
Instagram.
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2014/03/12 :  13:28:20  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Har brorsan i Göteborg. Borde åka dit snart :)

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

solhaga
100.000-klubben

2674 Posts

Posted - 2014/03/12 :  13:46:44  Show Profile  Visit solhaga's Homepage Send solhaga a Private Message  Reply
Men då så!

Medlemspresentation.
Senast lyssnat.
Instagram.
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2014/03/13 :  09:01:12  Show Profile Send Lovan a Private Message  Reply
Finns ett par orion i säljes
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2014/03/13 :  15:42:39  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Ja, har sett dem :)
Fina men för mycket elektronik och låg känslighet för min smak.

// Min "läggning"
Go to Top of Page

Schack
Member

269 Posts

Posted - 2014/04/09 :  08:05:20  Show Profile Send Schack a Private Message  Reply
hej!
jag har öppna bafflar enligt scorpions första.
Bor i Fjälkinge om du vill lyssna.
MVH
Kludden

Varför köpa något.när man kan bygga det själv.
Go to Top of Page

Hornta
Member

1107 Posts

Posted - 2014/04/10 :  07:20:25  Show Profile Send Hornta a Private Message  Reply
Spelar på ett par OB i MJK stil: http://www.minhembio.com/mikaelhornqvist/

Bor tyvärr i Övik...

Stereon: DIY: Synergy Horn + 15" baslåda | Anaview AMS1000 och ALC0180 | MiniDSP | Emotiva UMC-200 | AppleTV 4 | Rega P3 | Energy-transformers Vibb-eaters
Cyklar: Speciallzied Enduro 29/6fattie Elite 2017 w/ lyrik 180mm | Specialized Stumpjumper FSR 26" EVO w/ pike 160mm & monarch+ 150mm
Minhembio: http://www.minhembio.com/mikaelhornqvist/
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2014/04/10 :  18:44:08  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Skoj byggen! Hojtar till om jag är i närheten

// Min "läggning"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000