HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Csmm:s ljud och bildhörna
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

CSMM
Starting Member

12 Posts

Posted - 2014/02/15 :  17:37:18  Show Profile Send CSMM a Private Message  Reply
Hej!

Då jag är ny på forumet vill jag gärna presentera mig. Christopher heter jag och jag bor i en liten by strax utanför Karlskrona. Är 30 vintrar gammal och jobbar som CNC-operatör.

Har hållit på med hifi ca 2 år så är ganska fräsch och oförstörd än så länge :)

Min nuvarande anläggning är just nu under en omskepnad men kommer att bestå av följande:

Panasonic Ax200
Mdf-duk DIY 90"

Denon Avr 2106 agerar försteg
Denon POA2400 agerar slutsteg till topparna
T. AMP TA2400 agerar subwoofersteg
Minidsp sköter delningen mellan toppar och subs samt EQ.

Toppar är just nu under konstruktion. Kommer bli ett par små rackare med Beyma 8G40 samt Beyma T2030.
Subwoofers är just nu 4 st Peerless SLS12. Dessa kommer att utökas till 8st samtidigt som tipparna kommer på plats.

Ja det var lite kort om mig. Jag kommer fylla på med bilder och uppdateringar allt eftersom. :-)

Här kommer en ifrån trivselposition.

[URL=http://forumbilder.se/DBSSD/dsc-0482][/URL]

sladdbarn
Member

2846 Posts

Posted - 2014/02/15 :  17:45:46  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
Välkommen!

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2014/02/15 :  19:33:18  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Välkommen Christopher!
Spännande med hemmabio-fokus! Det är nog ganska få som kombinerar hembygge med hembio?
Vh Mikael

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Brandmästaren
Member

203 Posts

Posted - 2014/02/15 :  19:36:02  Show Profile Send Brandmästaren a Private Message  Reply
Kul att du hittat hit.

8G40 är riktigt välljudande, T2030 likaså, men dem har jag inte lyssnat så mycket på.
Har ju ett gäng av dessa men diskanterna har jag bara labbat lite med då jag byggt ett par prototyper på bakladdade horn med 8G40 i.
Inte speciellt vresigt att få till filtren till de elementen, men med lite baffelsteg så fick diskanterna dämpas en aning. 2,2 khz delar jag nu, kan säkert finslipas, men det blir i nästa prototyp :)

Mvh:
Figge.

Mitt system:
Yamaha RX-A3010 förstärkare 5.2 (11.2), Alto Macro 3.4PC filter och 2st Macro 2400 till subbarna.
DIY högtalare, 5st MTM med 8G40 och CP21 samt 4st subbar med SM115K.
HPD-dator, Technics CD och SL1200 med Ortofon MC-pickup.
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2014/02/15 :  20:03:36  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Kul med Karlskroniter!

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

CSMM
Starting Member

12 Posts

Posted - 2014/02/16 :  19:09:20  Show Profile Send CSMM a Private Message  Reply
Tack så mycket allihopa!

AlfaGTV: Jag har dock ingen renodlad hemmabio utan kör bara stereo hemmabiorecievern till trots. Den agerar bara försteg. Det är ju smidigt med inbyggd DAC och det till lågt pris.

Engelholmaudio: Jaumen :) Det var jag som ringde dig för någon vecka sedan och diskuterade lite rumsproblem. Det projektet är lagt lite på is just nu då jag blev tvungen att bygga nya toppar och har haft otroligt mycket att göra på jobbet. Nu har jobbet lugnat sig en aning så då passar jag på att körq fram högtalare i maskinen. :)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000