HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Tätningslist element baffel?!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Kallelkpg
Member

392 Posts

Posted - 2013/11/21 :  21:30:23  Show Profile Send Kallelkpg a Private Message  Reply
Hej!

Har 2st 15"are i sluten låda som läcker där elementet är monterat så jag är ute efter tips på någon bra tätningslist el dyl. Tips och inköpsställe välkomnas:)

/Kalle

en väldans massa grejer...

elektronror
Member

390 Posts

Posted - 2013/11/21 :  21:38:30  Show Profile Send elektronror a Private Message  Reply
http://www.hifikit.se/tillbehor/tatningslist

Grace F9, Grace G-940, Kenwood KD-500, Yamaha CA-2010, Yamaha NS-1000M
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2013/11/21 :  21:59:33  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Bara att åka till närmaste bygghandel.
Ta lämplig tätningslist till dörrar eller fönster.

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Stormen
Member

1542 Posts

Posted - 2013/11/21 :  22:50:51  Show Profile Send Stormen a Private Message  Reply
kör själv på tätningslist till fönster eller till mindre element en gummiduk på biltema som man kan klippa till önskad storlek. ( suveränt Tips som jag snappat upp från LennArt)
mitt på sidan lite bilder:
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=45145&whichpage=2

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilreservdelar/Motordelar/Packningar/Gummiduk-60244/
Go to Top of Page

Laj
Starting Member

25 Posts

Posted - 2013/11/21 :  23:12:09  Show Profile  Visit Laj's Homepage Send Laj a Private Message  Reply
Har använt underlagsfoam som man lägger under laminatgolv, bara att klippa till i lämplig storlek. Brukar inta vara svårt att få tag i någon rest bit annars kostar 15 m2 ~100 kr.

Laj
Vad vore livet utan ett välfyllt garage med en massa verktyg och bra och ha prylar
Go to Top of Page

Joda
fd. David_Web, Klubbmästare, Svavel

1407 Posts

Posted - 2013/11/21 :  23:34:37  Show Profile Send Joda a Private Message  Reply
http://www.jula.se/kraftig-tatningslist-540052

Använde ett par såna här till 6st EV QRx 118S när korken torkat och inte höll tätt. Funkade utmärkt och lätt att sätta dit.

Is that him?
That's the buffet table.
Well, how can we be sure unless we question it?

The D just stands for digital. The amp turns itself on and off between notes to save power.
Yeah! I love reading, and my head isn't even close to the shape of an egg!
It's more the shape of an apple, or maybe an orange, but a BIG orange, more like a grapefruit really...

Är klubbmästare i SVAVEL.
Go to Top of Page

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2013/11/22 :  07:15:45  Show Profile Send fixarstig a Private Message  Reply
Har kanonbra 2 x 20mm tätning som är lätt att klippa till. Du kan få vad du behöver. Skicka adress!

Mera bilder åt folket
Go to Top of Page

Kallelkpg
Member

392 Posts

Posted - 2013/11/22 :  16:07:49  Show Profile Send Kallelkpg a Private Message  Reply
Tack alla. Hittade sån list joda tipsade om ute i garaget så den vart det:

MVH
Kalle

en väldans massa grejer...
Go to Top of Page

DrBoar
Member

457 Posts

Posted - 2013/11/22 :  19:27:02  Show Profile Send DrBoar a Private Message  Reply
Flera tätninglister till fönster är stunsiga. Det blir en fjädring mellan elementet och baffeln. HiFIkits tätninglist kläms ihop med minmal stuns som modellera eller så så det blir bättre koppling mellan element och baffel.
Go to Top of Page

manw
Member

445 Posts

Posted - 2013/11/24 :  00:03:45  Show Profile  Visit manw's Homepage Send manw a Private Message  Reply
Har inte behövt på sistone, men var mer kritiskt på slutna lådor, där använde jag häftmassa, funkade bra o kan demonteras.

/Mats, född nyfiken
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000