HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Trasig utgång på teven - hur fixa?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

e-robban
Member

331 Posts

Posted - 2013/11/18 :  19:06:59  Show Profile Send e-robban a Private Message  Reply
Efter idogt flyttande av optisk audiokabel mellan led-teven å andra källor har jag slutligen nött sönder utgången. Det är själva plasten som håller fast kabeln i teven som pajat. Är detta något jag kan fixa själv eller måste den lämnas in på lagning?

"Just sit back and enjoy the magic of rock!"

elektronror
Member

390 Posts

Posted - 2013/11/18 :  19:21:53  Show Profile Send elektronror a Private Message  Reply
Enkelt att byta ut. https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/init.do?item=42-510-00&toc=22025 (optisk UT) men finns in också.

Har du garanti så börja inte skruva på den...

Grace F9, Grace G-940, Kenwood KD-500, Yamaha CA-2010, Yamaha NS-1000M
Go to Top of Page

e-robban
Member

331 Posts

Posted - 2013/11/18 :  20:47:25  Show Profile Send e-robban a Private Message  Reply
Tack! En sån är det! Och för 18 spänn! Då har man ju råd med några stycken att slita på :D
Jag har haft teven ett tag så garantin är nog borta. I vilket fall som helst måste detta åtgärdas för tvns inbyggda högtalare är själsdödande.

Go to Top of Page

elektronror
Member

390 Posts

Posted - 2013/11/18 :  21:08:34  Show Profile Send elektronror a Private Message  Reply
Köp lite avlödningsfläta så att du inte värmer för mycket.

Kolla också så att pinnarna faktiskt stämmer överens med den som sitter i tv:n, vet inte om det finns olika modeller. Kanske någon annan kan ge ett bra svar?

Grace F9, Grace G-940, Kenwood KD-500, Yamaha CA-2010, Yamaha NS-1000M
Go to Top of Page

e-robban
Member

331 Posts

Posted - 2013/11/18 :  21:54:58  Show Profile Send e-robban a Private Message  Reply
Ja...jag pillade lite och insåg att själva bortkopplandet av den defekta kontakten var lite krångligare än plug n play. Är lite rädd att jag ska laga sönder min teve. Så vad gör en då? Silvertejpar såklart! Nu låter det fint igen.

Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2013/11/18 :  23:24:08  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Utgången på en TV är väl den stora platta framsidan?

Ingvar

Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000