HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 OS X Maverick och Pure Music
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2013/10/28 :  14:27:13  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message  Reply
Apple släppte OS X Maverick i förra veckan, och uppgraderingen är gratis!

Jag har varit på resande fot och fick inte installerat det förrän i dag på min musik-dator. Till min glädje ser jag att Integer mode åter är tillgängligt i Pure Music. En feature som varit borta sedan OS X Lion. Skall bli spännande att ta Maverick på en test runda!

Är det någon som har några erfarenheter av Mavericks påverkan av ljudet?

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2013/10/29 :  15:54:19  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
Jag har inte testat Maverick ännu.
Jag kör fortfarande Snow leopard på min mac mini med Pure Music som är kopplad till stereon.
På Macbook:en är det Lion, som har sina egenheter, man kanske skulle testa Macbooken med Maverick och Pure Music innan Mac Minin uppgraderas

Jag har inte kollat om mina gamla burkar med Core2Duo klarar Maverick dock...

"I love the smell of fresh napalm in the morning"
/Lieutenant Colonel Bill Kilgore
Go to Top of Page

Wilderwein
Member

534 Posts

Posted - 2013/10/30 :  16:57:45  Show Profile Send Wilderwein a Private Message  Reply
Jo jag kör min Mac mini C.D. 2 ihop med mavericks. Fungerar bra men kan inte säga att det låter bättre än med ML som jag körde innan...

Lycka till
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2013/10/30 :  17:37:33  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Samma här.. Orsaken är dock i första hand att M2Tech HiFace inte fungerar under Mavericks för närvarande.
Har beställt en USB omvandlare av annat snitt för test. Enligt vissa fullkomligen skrotar den M2Tech Evo, även med nätdel och klocka.. Det får vi se, men jag kommer äntligen kunna nyttja AES/EBU då min Mac står en bit ifrån DAC'en..
Vh Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8641 Posts

Posted - 2013/10/30 :  17:47:13  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
quote:
Har beställt en USB omvandlare av annat snitt för test. Enligt vissa fullkomligen skrotar den M2Tech Evo,

Du redovisar väl resultatet?

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2013/10/30 :  17:50:21  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Lovar!
Vh Micke

Go to Top of Page

Wilderwein
Member

534 Posts

Posted - 2013/10/30 :  18:01:28  Show Profile Send Wilderwein a Private Message  Reply
Matrix X-spdif usb converter som jag använder fungerar i alla fall utmärkt.
Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2013/10/31 :  09:50:09  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
AlfaGTV får man fråga vilken USB-omvandlare det du tänkt beställa?

Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2013/10/31 :  10:22:29  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Den är redan beställd, det är en Gustard U10.
Bedrövlig stavning på chassit och i ebay-informationen, men verkar vettigt konstruerad.
Kostar dessutom en knapp tusenlapp så fungerar den bara lika bra som en HiFace så är jag nöjd! :)

Tror den kan hittas här

vh /Micke

Go to Top of Page

Wilderwein
Member

534 Posts

Posted - 2013/11/01 :  09:32:37  Show Profile Send Wilderwein a Private Message  Reply
Opital
Kanske roligast idag.
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2013/11/01 :  14:49:06  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply

I stark konkurrens med:
"Modle U10" eller varför inte omskrivningen av standarden I2S till "IIS"?
Det finns ett uttag för Microsoft Internet Information Server på grunkan?

Go to Top of Page

Wilderwein
Member

534 Posts

Posted - 2013/11/01 :  16:57:52  Show Profile Send Wilderwein a Private Message  Reply
Ja det är ju bara hoppas de är bättre på elektronik än engelska.

Ska bli kul att höra vad du tycker om den. Jag är som sagt nöjd med min matrix men har inte provat något annat heller.
Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2013/11/04 :  09:14:24  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
Verkar intressant AlfaGTV, även om de inte är så bra på att stava :)

Ska bli intressant att läsa om dina intryck, och om den är lika bra som en Hiface Evo.

Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2846 Posts

Posted - 2013/11/15 :  11:15:06  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
AlfaGTV: har du fått hem Gustarden?

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2013/11/15 :  15:32:27  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Jajemän! Den spelar nu upp musik från min MacMini (Inga drivare, och stöd för 32bit 384Khz ur kartongen!)
Sedan pytsar den musiken via en standard XLR kabel till Embla som agerar DAC och försteg. Ville inte inte dra några förhastade slutsatser, innan den fått spela ett tag.
Nu har den stått på repeat i två dygn ungefär och det låter mycket, mycket trevligt.

Det spontana intrycket är att den spelar på en högre volym än M2 Tech HiFace (eller Mac'ens optiska för den delen)
Sångerskor kliver rakt ut i rummet och inspelningsrummet i sig upplevs verkligen, dvs efterklangen hänger kvar om den finns där. (lite som en riktigt bra analog källa)
Ljudet är lite mera "på", men utan att anstränga?!?!

Den skickades och på paketet stod beloppet 40$ vilket besparade mig ett antal kronor i moms etc. Bra att veta kanske!

Kvalitetsintrycket är gott, men inte ngt märkvärdigt. Jag menar, bara stavningen är ju ett skämt
Lyfte på locket för att säkerställa volttalet innan jag startade den och den ser seriöst byggd ut, hyfsade lödningar och ett väl skärmat pcb.

Kan definitivt rekommenderas med andra ord!
Vh Micke

Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2846 Posts

Posted - 2013/11/15 :  20:42:06  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
Kul! Låter som en budget-bomb :-)

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.26 sekunder. Snitz Forums 2000