HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Bärbar hörlursförstärkare/dac
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

M_G
Member

102 Posts

Posted - 2013/09/03 :  16:34:37  Show Profile Send M_G a Private Message  Reply
Är på jakt efter ett bärbart komplement till min setup hemma, (lehrman linear & diy dac) så tänkte kolla ifall någon har utforskat det bärbara segmentet. Stärkare/dac i samma låda och relativt litet format är ett måste. Fiio E17 är ett alternativ men det måste finnas betydligt bättre alternativ där ute med liknande storlek!?

Lurar:
Sennheiser IE800
Sennheiser HD800

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2013/09/03 :  20:32:44  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Jag har precis köpt en Colorfly C4 som också har en digitsl ingång. Den klarar att driva 300 ohms-hörlurar och fungerar bra med min Sennheiser HD600.

Vad använder du som spelare?

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2013/09/03 :  20:37:47  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Min Astell&Kern AK100 går också att använda som usb-dac. Har testats ihop med IE800 i Hifi & Musik. För klen dock för HD800.

Det tredje alternativet jag har är Fostex HP-P1 som bara fungerar ihop med iPrylar.


"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000