HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Hjälp med att modda en Rega RP3.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

RubenM
Member

52 Posts

Posted - 2013/07/09 :  14:54:38  Show Profile Send RubenM a Private Message  Reply
Hej.

Jag har en Rega RP3 med RB303 arm som jag skulle vilja ha en längre signalkabel på då original är mkt kort. Vad jag har lyckats se så är armen förseglad fram med typ silikon eller liknande så hur gör jag för att byta ut internkablaget/signalkabeln.

All hjälp uppskattas!

Mvh Ruben

2kanalaren består idag av McIntosh MA6900, McIntosh MCD201, Rega P5 + Sound Smith Carmen, Magnepan 3.7, Nordost Blue Heaven högtalarkabel, Nordost Frey XLR, Nordost Frey 2 RCA, Nordost Shiva nätkabel, Supra USB, Okki Nokki skivtvätt.

Hemmabion består av Marantz SR7009, Jamo D500 THX 5.0 högtalarpaket, 2X XTZ 99 W10.16, Sony VPL-AW15, Kingpin 104" motorstyrd duk, massor av Supra kablar.

People may surprise you!

Tomas.PEO
100.000-klubben

277 Posts

Posted - 2013/07/09 :  18:34:28  Show Profile  Visit Tomas.PEO's Homepage Send Tomas.PEO a Private Message  Reply
Hej.

Jag vet inte om RB300 och RB303 är byggda på samma sätt, men här är en en beskrivning hur man byter kabel på en RB300.
http://www.vinylengine.com/hotwiredrega.pdf

/Tomas

Vinyl, one of the four building blocks of the universe.

min anläggning ser du här
Go to Top of Page

RubenM
Member

52 Posts

Posted - 2013/07/10 :  00:06:49  Show Profile Send RubenM a Private Message  Reply
Tack så mkt Tomas.

Ser dock ut till att vara mer komplicerat än vad jag vågar ge mig på =(

Mvh Ruben

2kanalaren består idag av McIntosh MA6900, McIntosh MCD201, Rega P5 + Sound Smith Carmen, Magnepan 3.7, Nordost Blue Heaven högtalarkabel, Nordost Frey XLR, Nordost Frey 2 RCA, Nordost Shiva nätkabel, Supra USB, Okki Nokki skivtvätt.

Hemmabion består av Marantz SR7009, Jamo D500 THX 5.0 högtalarpaket, 2X XTZ 99 W10.16, Sony VPL-AW15, Kingpin 104" motorstyrd duk, massor av Supra kablar.

People may surprise you!
Go to Top of Page

manw
Member

445 Posts

Posted - 2013/07/10 :  13:35:48  Show Profile  Visit manw's Homepage Send manw a Private Message  Reply
Att tänka på är att signalkabeln mellan pickup och RIAA påverkar ljudet betydligt mer än NÅGON annan kabel i anläggningen. En anledning till att hålla denna kort kan vara att hålla nere kapcitansen, som i sig är ganska betydande för hur det låter i diskanten.

EDIT: Gäller väl i första hand högohmiga mm-pickuper.

/Mats, född nyfiken

Edited by - manw on 2013/07/10 13:36:59
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000