HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Erfarenhet av kirchner-elektronik mätutrustning?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Wing Zero
400.000-klubben

1097 Posts

Posted - 2013/07/06 :  12:37:56  Show Profile Send Wing Zero a Private Message  Reply
Hittade mätutrustning från kirchner-elektronik som jag tyckte verkar vara väldigt intressant.
http://www.kirchner-elektronik.de/

Det jag själv är intresserad av är ATB PC PRO och där får man med mätmik, program och mätutrustning för att kunna mäta upp högtalarelement och få fram alla dess värden.
http://www.kirchner-elektronik.de/de-atb-pc-pro.php
148 Euro låter löjligt billigt tycker jag för allt det man får med i paketet och vad man kan göra med det.

Musik är livet

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2013/07/06 :  16:29:49  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
jag har en som är ett par år gammal, du kan få köpa den för något symboliskt

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Tomas J
fd _T_

1550 Posts

Posted - 2013/07/06 :  18:14:43  Show Profile Send Tomas J a Private Message  Reply
Betyder det att den inte är bra, eller är du bara som vanligt snäll ändå?

Ett forum dör utan tillströmning av medlemmar, Agera!
Go to Top of Page

Wing Zero
400.000-klubben

1097 Posts

Posted - 2013/07/06 :  19:49:04  Show Profile Send Wing Zero a Private Message  Reply
Ja precis. Var det inte bra eller du har uppgraderat?
Intresserad är jag helt klart.

/Kristofer

Musik är livet
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2013/07/06 :  21:58:23  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Jag använder den inte eftersom hela systemet är sålt sedan länge. Vad jag kommer ihåg så funkade det väldigt bra men man måste som alltid veta vad skall mäta.

Vet inte vilket operativ min version stöder måste leta lite efter kartongen.

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.18 sekunder. Snitz Forums 2000